- Rozpoczęliśmy montaż specjalnych zabezpieczeń. Uchylnej klapki połączonej z systemem dźwiękowym. Firma systematycznie będzie montować te zabezpieczenia przy kolejnych
schodach ruchomych - tłumaczy Maciej Czerski, Metro Warszawskie.
Samych awarii schodów w ciągu roku jest zaledwie kilka. Za to do awaryjnego zatrzymania dochodzi nawet 12 tysięcy razy!
- To jest drastyczna metoda zatrzymania urządzenia w ruchu, a to wpływa na stan techniczny urządzeń i szybsze zużycie - mówił nam w czerwcu Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.
Najczęściej schody zatrzymywano na stacji Politechnika, Dworzec Wileński i Nowy Świat-Uniwersytet. Przez to też częściej się psują - na co od lat narzekają warszawiacy.
- Bardzo często są wyłączone z ruchu. Czasami tylko ktoś nie pamięta o tym, żeby wywiesić ogłoszenie. I wtedy trzeba sobie radzić i, np. wnosić wózek na górę - tłumaczy mieszkanka stolicy.
Pierwsze zabezpieczenia działają na stacji Dworzec Wileński. Docelowo będą zainstalowane na wszystkich stacjach warszawskiego metra.