Podpisanie umowy w 2024 roku

Nowa ekspresówka w Warszawie. GDDKiA: Aż dwa nowe tunele. "Bardzo trudne 13 km"

2023-12-27 9:43

Aż ośmiu projektantów ubiega się o opracowanie dokumentacji dla ostatniego niewyremontowanego odcinka drogi krajowej numer 7. 13-kilometrowy odcinek między skrzyżowaniem z trasą S8 a miejscowością Kiełpin stanie się ekspresową trasą S7. - Jest najtrudniejszy do realizacji – słyszymy od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trasa S7 w Warszawie. GDDKiA ogłosiła przetarg. Umowa w 2024 roku 

Budżet drogowców na zaprojektowanie północnej wylotówki z Warszawy wynosi blisko 30 mln zł. Najtańsza z ośmiu ofert złożonych w przetargu opiewa jednak na ponad 34 mln zł., a najdroższa na aż 53 mln zł. Drogowcy planują przeprowadzić analizy i mimo wysokich cen podpisać umowę z projektantem w I połowie 2024 r. - Wybrane biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy od daty zawarcia umowy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy – przekazała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA. Szacuje, że dokumentacja powinna być gotowa w 2026 roku, co pozwoli na ogłoszenie przetargu na wykonawcę prac budowlanych.

Będą dwa nowe tunele w Warszawie 

S7 pomiędzy Trasą Armii Krajowej w Warszawie a Kiełpinem ma mieć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. - Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami – przekazała Tarnowska. Powstaną też wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i odgrodzenie trasy. Wjazd na trasę będzie się odbywał przez nowe węzły Warszawa Chomiczówka (pomiędzy tunelami) i Warszawa Północ (na przecięciu ekspresówek S7 I S8).

16 listopada GDDKiA podpisała też umowę dla odcinka między Kiełpinem a Czosnowem.

Sonda
Uważasz, ze inwestycje w mieście są dobrze prowadzone?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają