Ceny zaproponowane przez wykonawców mieszczą się w przedziale 1-1,5 mln zł brutto. To mniej, niż zakładał ZDM (1,7 mln zł). Po wybraniu najkorzystniejszej oferty i dopełnieniu wszystkich wymaganych formalności, rozpoczną się prace w terenie. Światła mają powstać najpóźniej do połowy grudnia.
Jak tłumaczą urzędnicy, duże natężenie ruchu na ul. Korotyńskiego (w szczycie porannym ok. 1,2 tys. pojazdów na godzinę), powoduje trudności ze skrętem w ul. Pawińskiego oraz wyjazdem z niej. Problemy ze skrętem dotyczą m. in. autobusów linii 128 i 172. Ze względu na duży ruch, problemy z przejściem przez ulicę mają piesi.
Montaż sygnalizacji pozwoli usprawnić ruch na skrzyżowaniu. Wprowadzone zostaną też zmiany w organizacji ruchu. Na ul. Korotyńskiego (na wlocie zachodnim) pojawi się wydzielony lewoskręt w ul. Pawińskiego. Dodatkowo zaplanowano też wykonanie śluzy dla rowerzystów. Lewoskręt zostanie wyznaczony też na wlocie ul. Pawińskiego. Na ul. Pawińskiego przewidziano poszerzenie wlotu oraz przebudowę miejsc parkingowych (z prostopadłych na skośne). Nową nawierzchnię otrzyma chodnik w rejonie skrzyżowania.
Planowana sygnalizacja na tym skrzyżowaniu będzie dostosowana do działania w pełnej koordynacji i wyposażona w czujniki wykrywające natężenie ruchu. Przewidziany jest też montaż detekcji pieszych i rowerzystów.