Na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. autobusy będą miały swój pas od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich, na Puławskiej od Dolinki Służewieckiej do al. Wilanowskiej a na Radzymińskiej - od Trockiej do Łodygowej w kierunku Marek. - Buspasy na pewno pojawią się w tym roku. Są już po analizach, a prace projektowe są na tyle zaawansowane, że wkrótce będziemy mogli przejść do decyzji wykonawczej – zapewnia odpowiedzialny za stołeczną komunikację wiceprezydent stolicy Robert Soszyński.
Co czeka warszawiaków w 2020 roku? Drożyzna, więcej metra i mniej autobusów!
ZTM uszczegóławia na jakim etapie są przygotowania: - Projekty buspasów na Bitwy Warszawskiej 1920 roku i na Puławskiej zostały już skierowane do Biura Polityki Transportu i Mobilności w ratuszu. Nad projektem na Radzymińskiej wciąż trwają prace - mówi nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. Pierwsze autobusy pomkną buspasami na wiosnę.
Przeczytaj czego w nowym roku życzą sobie warszawiacy!
Przesądzony jest też los buspasa na ul. Kasprzaka w kierunku centrum: - Po zakończeniu budowy metra zostanie on jako stały buspas na całej długości ulicy - zapowiedział Michał Domeradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Oprócz tych trzech buspasów, ZTM analizuje też wdrożenie uprzywilejowania autobusów w al. Prymasa Tysiąclecia od Górczewskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich. - Sprawdzamy przepustowość, czasy i ilość przejazdów oraz zbieramy dane m.in. z Zarządu Dróg Miejskich na temat ruchu na tym odcinku drogi - wylicza Tomasz Kunert.