Na linii M1 od początku działania metra brakuje dwóch stacji: stacji Muranów (miedzy stacjami Dworzec Gdański i Ratusz) oraz stacji Plac Konstytucji (miedzy stacjami Centrum a Politechnika). Nie wybudowano ich w latach 80. i 90., bo były po prostu za drogie.
Jak przekonuje miasto, dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy. Odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. I, co bardzo ważne, uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.
Kogo z projektantów wybierze Metro Warszawskie? Kryterium ceny nie jest najważniejsze - za to można dostać najwyżej 40 procent punktów. Ale aż 60 procent za doświadczenie projektantów. Dzięki temu jest większe prawdopodobieństwo, że wszystkie założone terminy zostaną dotrzymane. Wkrótce poznamy zwycięzcę.
Polecany artykuł:
III linia metra
Równolegle prowadzone jest postępowanie na "Opracowanie studium technicznego dla III linii metra". "Studium..." odpowie na pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 (Stadion Narodowy) do projektowanej stacji E6 (Gocław), wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Otwarcie kopert w tym przetargu przewidziane jest we wtorek, 16 lipca.