Tak wygląda nowy tramwaj dla Warszawy

i

Autor: materiały prasowe Tramwajów Warszawskich Tak wygląda nowy tramwaj dla Warszawy

Nowe tramwaje dla Warszawy. Właśnie pokazano pierwsze zdjęcia. Kiedy dotrze pierwszy wagon?

2021-02-05 12:34

Już na początku lata Tramwaje Warszawskie planują, że do Warszawy przyjedzie nowy niskopodłogowy skład. Spółka zamówiła specjalnie projektowane dla stolicy 123 nowe tramwaje! Nadwozia pierwszych dwóch są już skompletowane. Trwają ostatnie odbiory.

Nadwozia pierwszych dwóch wagonów są już gotowe. Pomalowane są na żółto, czerwono i czarno, czyli na kolory stołecznego transportu publicznego. Producent wkleił też już szyby. We wnętrzu tramwajów trwają prace wykończeniowe. Zamontowane jest już to, czego pasażerowie nigdy nie zobaczą – kilka kilometrów kabli i urządzenia energoelektroniczne. Pojawiły się też pierwsze czerwone warszawskie fotele. Jak we wszystkich tramwajach, pasażerowie na tych fotelach zobaczą najbardziej charakterystyczne widoki stolicy – Starówkę, Zamek Królewski albo pomnik Syrenki.

Potworne dachowanie w Warszawie! Subaru zdemolowało całą okolicę [ZDJĘCIA]

Pod koniec roku tramwajarze uczestniczyli w kontrolach pierwszej sztuki konstrukcji nowych tramwajów. Wszystko poszło zgodnie z planem, a producent rozpoczął już seryjną produkcję. - Zgodnie z harmonogramem produkcji w połowie drugiego kwartału tego roku dwa pierwsze tramwaje będą przygotowane do uruchomienia i przejdą badania fabryczne. Po ich zakończeniu, pod koniec drugiego kwartału trafią do Warszawy. Wówczas rozpoczną się procedury homologacyjne. Pierwszy tramwaj zostanie przekazany do odbioru Tramwajom Warszawskim pod koniec trzeciego kwartału - stwierdził Maciej Dutkiewicz, rzecznik spółki. 

Centrum Nauki Kopernik znów otwarte. Nowe atrakcje zaskakują! Co nas czeka?

Może spędzić nawet 10 lat w więzieniu za swoje łakomstwo. Czy to było tego warte? [ZDJĘCIA]

Kolejne składy, poza pierwszymi egzemplarzami, które już będą w Warszawie, powinny być dostarczane od początku 2022 roku aż do końca kwietnia 2023 roku. 

Auta pędziły przez Warszawę z zawrotną prędkością! Te liczby PRZERAŻAJĄ

Nowe tramwaje są specjalną konstrukcją „szytą na miarę” dla Warszawy – z całkowicie płaską podłogą i skrętnymi wózkami. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym. Rozwiązanie to pozwoli na ograniczenie zużycia szyn, a także zapewni cichszą jazdę na łukach.

Dała OGROMNĄ ŁAPÓWKĘ ważnemu urzędnikowi! Za drzwiami czekało już CBA

Aby jazda po warszawskich torowiskach była jeszcze cichsza, każde koło zostanie wyposażone w absorber hałasu. Do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Będą to najdłuższe tramwaje w stolicy. Ich długość to prawie 33 metry, czyli aż 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. Dzięki temu w każdym długim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób. Nowe tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z dostępem on-line oraz w system informacji liniowej. Pojazdy będą przyjazne środowisku – spełnią wysokie wymagania dotyczące emitowanych dźwięków, a oszczędność energii zapewnią fabrycznie zamontowane zasobniki energii. 

Zima uderzy jak NIGDY. Totalna katastrofa. Rury mogą tego nie wytrzymać, będzie nawet -30!

Kraksa na Trasie Siekierkowskiej w Warszawie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki