Nadwozia pierwszych dwóch wagonów są już gotowe. Pomalowane są na żółto, czerwono i czarno, czyli na kolory stołecznego transportu publicznego. Producent wkleił też już szyby. We wnętrzu tramwajów trwają prace wykończeniowe. Zamontowane jest już to, czego pasażerowie nigdy nie zobaczą – kilka kilometrów kabli i urządzenia energoelektroniczne. Pojawiły się też pierwsze czerwone warszawskie fotele. Jak we wszystkich tramwajach, pasażerowie na tych fotelach zobaczą najbardziej charakterystyczne widoki stolicy – Starówkę, Zamek Królewski albo pomnik Syrenki.
Potworne dachowanie w Warszawie! Subaru zdemolowało całą okolicę [ZDJĘCIA]
Pod koniec roku tramwajarze uczestniczyli w kontrolach pierwszej sztuki konstrukcji nowych tramwajów. Wszystko poszło zgodnie z planem, a producent rozpoczął już seryjną produkcję. - Zgodnie z harmonogramem produkcji w połowie drugiego kwartału tego roku dwa pierwsze tramwaje będą przygotowane do uruchomienia i przejdą badania fabryczne. Po ich zakończeniu, pod koniec drugiego kwartału trafią do Warszawy. Wówczas rozpoczną się procedury homologacyjne. Pierwszy tramwaj zostanie przekazany do odbioru Tramwajom Warszawskim pod koniec trzeciego kwartału - stwierdził Maciej Dutkiewicz, rzecznik spółki.
Centrum Nauki Kopernik znów otwarte. Nowe atrakcje zaskakują! Co nas czeka?
Może spędzić nawet 10 lat w więzieniu za swoje łakomstwo. Czy to było tego warte? [ZDJĘCIA]
Kolejne składy, poza pierwszymi egzemplarzami, które już będą w Warszawie, powinny być dostarczane od początku 2022 roku aż do końca kwietnia 2023 roku.
Auta pędziły przez Warszawę z zawrotną prędkością! Te liczby PRZERAŻAJĄ
Nowe tramwaje są specjalną konstrukcją „szytą na miarę” dla Warszawy – z całkowicie płaską podłogą i skrętnymi wózkami. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym. Rozwiązanie to pozwoli na ograniczenie zużycia szyn, a także zapewni cichszą jazdę na łukach.
Dała OGROMNĄ ŁAPÓWKĘ ważnemu urzędnikowi! Za drzwiami czekało już CBA
Aby jazda po warszawskich torowiskach była jeszcze cichsza, każde koło zostanie wyposażone w absorber hałasu. Do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Będą to najdłuższe tramwaje w stolicy. Ich długość to prawie 33 metry, czyli aż 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. Dzięki temu w każdym długim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób. Nowe tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z dostępem on-line oraz w system informacji liniowej. Pojazdy będą przyjazne środowisku – spełnią wysokie wymagania dotyczące emitowanych dźwięków, a oszczędność energii zapewnią fabrycznie zamontowane zasobniki energii.
Zima uderzy jak NIGDY. Totalna katastrofa. Rury mogą tego nie wytrzymać, będzie nawet -30!