Polecany artykuł:
Producent zapewnia, że ten model Boeinga jest o wiele cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska niż jakikolwiek inny tego typu samolot. Nowa maszyna zużywa o 15 proc. mniej paliwa w porównaniu z modelem B737 NG, wytwarza też o 40 proc. mniej hałasu i emituje mniej dwutlenku węgla niż inne pojazdy tej klasy.
Polska linia lotnicza jest pierwszą w Europie środkowo-wschodniej, która może pochwalić się Boeingiem 737 MAX 8. Drugi z zamówionych samolotów ma pojawić się w Warszawie w ciągu kilku tygodni, a następne będą dostarczane stopniowo, aż do maja 2019 roku. Maszyny polecą przede wszystkim na trasach europejskich, docelowo mają bowiem obsługiwać najpopularniejsze trasy krótkiego i średniego zasięgu, w tym m.in. Barcelonę, Tel Awiw, Frankfurt, Wiedeń, Kijów, Amsterdam, Astanę i wspomniany już Londyn.