Główną i najbardziej znaczącą zmianą jako planują kolejarze będzie nowa stacja Warszawa Grochów. Będzie on ulokowany pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia, a Warszawa Olszynka Grochowska tuż obok szpitala przy ul. Szaserów. - Kolej zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i do kliniki. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacji pasażerskiej - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. Podróżujący będą mogli skorzystać z pociągów linii R1, R3, R7, R8 oraz S1.
Polecany artykuł:
Idąc na wschód, zmiany pojawią się też na stacji Warszawa Olszynka Grochowska. Będzie tam nowy peron, wyremontowana zostanie też nadziemna kładka, która otrzyma windy. Kolejna na drodze do Wawra jest stacja Warszawa Gocławek, na której postanie nowy węzeł komunikacyjny łączący kolej z komunikacją miejską. Powstanie też nowy peron i przejścia dla pieszych. Ostatnia stacja - Warszawa Wawer doczeka się modernizacji peronu, a przejście podziemne dostanie windy.
Polecany artykuł:
Kolejarze chcą zachęcić mieszkańców Warszawy i okolicy do wybrania kolei, jako najbardziej ekologicznego ze środków transportu.. - Rozbudowa kolei aglomeracyjnej to zwiększenie roli najbardziej ekologicznego środka transportu. Krajowy Program Kolejowy zapewnia także lepsze możliwości sprawnych połączeń między miastami. Tworzymy bezpieczniejszą, dostępniejszą i sprawniejszą kolej, co przekłada się na lepsze warunki życia mieszkańców - mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Polecany artykuł:
Budowy na odcinku między stacjami Warszawa Wschodnia, a stacją Wawer rozpoczął się jeszcze w tym roku. Jak zapowiadają koleje, w ramach prac na odcinku powstaną aż dwa dodatkowe tory, które mają usprawnić połączenie z Otwockiem. Prace będą prowadzone z zachowaniem ruchu pociągów. Zmiany te kosztować będą 442 miliony zł. Zakończenie prac planowane jest do końca 2023 roku.