Od niedzieli, 29 sierpnia zmienia się rozkład jazdy na kolei. Będzie on obowiązywać do 6 listopada. Wprowadzane zmiany w kursowaniu pociągów mają związek z pracami prowadzonymi przy przebudowie stacji Warszawa Zachodnia. "Korekta rozkładu zapewni optymalne kursowanie pociągów PKP Intercity na liniach kolejowych, na których będą prowadzone prace inwestycyjne" - zapewnia PKP Intercity.
Aby jeszcze lepiej wykorzystać przepustowość na Warszawskim Węźle Kolejowym, połączono relacje wybranych pociągów. "Dotyczy to m.in. pociągów pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą kursujących trasą zmienioną przez Iławę Główną oraz składów kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem, które będą połączone z wybranymi pociągami do/z Łodzi Fabrycznej lub do Wrocławia. Połączone relacje pociągów zwiększą możliwość bezpośrednich podróży" - podaje PKP Intercity.
Polecany artykuł:
Powód do radości mają pasażerowie jeżdżący na trasie między Radomiem a Warszawą. Od 29 sierpnia pociągi będą jeździły po dwóch torach już na całej trasie. Zwiększy się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Radom. Dla przykładu pociąg z Krakowa do Olsztyna pojedzie ok. 30 min krócej! Co więcej. w Radomiu będą dwa nowe przystanki, które ułatwią komunikację: Radom Gołębiów (pod wiaduktem na ul. Kozienickiej) oraz Radom Północny.
Polecany artykuł:
Zmian w kursowaniu pociągów będzie jednak znacznie więcej. Jak podaje PKP Intercity:
- łączący Szczecin z Warszawą pociąg EIC Chrobry pojedzie w skróconej relacji z Pomorza Zachodniego do Zbąszynka, a na odcinku Zbąszynek – Warszawa będzie kursować jako grupa wagonów przełączana do składu EIC Varsovia
- pociąg IC Lubuszanin kursujący między Zieloną Górą a Chełmem będzie jeździć w skróconej relacji Warszawa – Chełm – Warszawa
- pociąg TLK Słupia z i do Kołobrzegu będzie mieć skróconą relację do Warszawy (nie będzie dojeżdżał do stacji Łódź Fabryczna)
- dzięki otwarciu zmodernizowanej linii nr 8 na odcinku Warka – Radom część pociągów wróci na najkrótszą trasę między Warszawą a Radomiem
- kursujące między Krakowem a Olsztynem pociągi IC Żeromski, IC Kolberg, IC Orłowicz oraz IC Witos relacji Warszawa – Przemyśl – Warszawa i TLK Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków będą jeździć przez Warszawę Służewiec, Piaseczno i Warkę
- pociąg IC Panorama będzie mieć dodatkowy postój na stacji Opoczno Południe, dzięki czemu mieszkańcy miasta zyskają możliwość bezpośredniego dojazdu do Warszawy i Wrocławia
Polecany artykuł:
Zmiany nastąpią również w Warszawskim Węźle Kolejowym. Część pociągów zacznie jeździć przez stację Warszawa Gdańska, a część powróci do kursowanie przez Warszawę Wschodnią, Centralną i Zachodnią. Co więcej, grupa pociągów, zamiast na Warszawie Centralnej będzie mieć postój na stacji Warszawa Śródmieście.