Dziś tzw. obwodnica Targówka jest objęta czasową organizacją ruchu związaną z budową II linii metra. Z tego powodu zablokowany jest przejazd ul. Pratulińską i Ossowskiego. Wykonawca metra ma obowiązek odtworzyć obszar zajęty pod budowę stacji. Drogowcy planują znacznie większe zmiany na całym ciągu ulic Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej, a także na ul. Gorzykowskiej i Kołowej. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na realizację robót. Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać roboty do listopada 2018 r.
Prace obejmą zmianę organizacji ruchu na jezdni, przebudowę oświetlenia i chodników, budowę drogi dla rowerów i ścieżki biegowej oraz nasadzenia zieleni. Zmieni się też organizacja ruchu. Na jezdni zostanie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a pozostała przestrzeń zostanie wykorzystana do wyznaczenia miejsc postojowych. W sumie w ten sposób wyznaczone będzie 140 miejsc do parkowania. Istniejące skrzyżowania ul. Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Wyznaczone zostaną również nowe przejścia dla pieszych przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej). Wszystkie przejścia będą wyposażone w azyle.
Wyremontowane zostaną zniszczone chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Na całym ciągu powstaną wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km, a także ścieżka biegowa o nawierzchni nieutwardzonej. Ustawionych zostanie także kilkanaście nowych ławek i kilkadziesiąt stojaków na rowery. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami, na których pojawi się ponad 400 opraw oświetleniowych typu LED.
Na całym ciągu posadzona zostanie zieleń miejska. To przede wszystkim 211 nowych drzew: głównie klonów, jesionów, grabów i brzóz. Pojawi się też zieleń niska – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.