Dolina Służewiecka razem z al. Sikorskiego są częścią trasy łączącej wschodnią i zachodnią część Warszawy. Tędy prowadzi też jedno z głównych połączeń drogowych Mokotowa, Ursynowa i Wilanowa. Obie arterie komunikacyjne były wiecznie zakorkowane. - W zatorach tkwili tu nie tylko kierowcy aut, ale też pasażerowie licznych linii autobusowych. W godzinach szczytu w Doliną Służewiecką, w jednym kierunku, jedzie ponad 40 autobusów ośmiu linii na godzinę - informuje Jakub Dybalski z ZDM. Wszystko się zmieniło po otwarciu tunelu POW, który połączył Wilanów z Ursynowem. Ruch samochodowy w Dolinie Służewieckiej znacząco zmalał.
ZOBACZ TEŻ: Fuszerka w tunelu pod Ursynowem?! Nawierzchnia POW zostanie zerwana? GDDKiA odpowiada
Stąd pomysł, żeby oddać część jezdni autobusom. - Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami wykorzystamy tę okazję, by ułatwić przejazd tym ciągiem pasażerom komunikacji miejskiej. Nowy buspas powstanie na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowoursynowską do ul. Jana III Sobieskiego. Zostanie namalowany w ciągu najbliższych tygodni, w miarę warunków pogodowych, na odcinku od ul. Pory i Czarnomorskiej do ul. Sobieskiego po zakończeniu robót związanych z przebudową sygnalizacji świetlnej - twierdzi Dybalski.
Ogromne zmiany na Mokotowie. Buspasy i nowe skrzyżowania
Nowe buspasy, to niejedyne zmiany, jakie warszawiaków. W styczniu w al. Sikorskiego zostaną też uruchomione dwa nowe przystanki „na żądanie” - dla linii 166 i 195. Przystanek w kierunku al. Wilanowskiej, nazwany Bergamotki 01, będzie przed skrzyżowaniem z ulicą Bergamotki. Przystanek w drugą stronę, w kierunku ulicy Jana III Sobieskiego, Bergamotki 02, będzie za skrzyżowaniem z ulicą św. Bonifacego.