Dlaczego rowerzyści zdecydowali się na rezygnację z comiesięcznych przejazdów przez miasto? Jak sami tłumaczą, jest to efektem zacieśnienia ich współpracy z urzędem miasta. Uznali, że konsekwentna realizacja „Programu Rozwoju Tras Rowerowych" spełnia podstawowy cel Masy Krytycznej - zapewni sieć spójnych, bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych.
„Dużym wyzwaniem jest nadal edukacja rowerzystów i promowanie jazdy rowerem w codziennym transporcie. Dlatego, chcemy wykorzystać aktywność i doświadczenie Masy Krytycznej do wspólnych działań na tym polu. Jedną z okazji będzie akcja „Rowerowy Maj", polegająca na promowaniu dojazdów do szkoły na rowerze. W 2016 r. była ona wielkim sukcesem - udział wzięło 33 tys. uczniów, zaś blisko połowa przejazdów odbyła się na rowerze. W przyszłym roku akcja ma objąć wszystkie szkoły" - czytamy w komunikacie wydanym przez Warszawską Masę Krytyczną.
Ostatnia trasa miasta będzie wiodła ulicami: pl. Zamkowy, Krakowskie Przedmieście, Królewska, Marszałkowska, Al. Jerozolimskie, most Poniatowskiego, Waszyngtona, Francuska, Walecznych Saska, Waszyngtona, al. Zieleniecka, Targowa, pl.Wileński, al. Solidarności, Szwedzka, rondo Żaba, Starzyńskiego, most Gdański, Słomińskiego, rondo Babki Radosława, JPII, al. Wojska Polskiego, Pl. Inwalidów Mickiewicza, pl. Wilsona, Krasińskiego, Broniewskiego, JPII, rondo Babki Radosława, Okopowa, Kercelak, al. Solidarności, pl. Bankowy, Marszałkowska, Królewska, Krakowskie Przedmieście, pl. Zamkowy.
Kolejne piątkowe przejazdy już się nie odbędą - wyjątkiem będą akcje okolicznościowe, np. Masa Powstańcza czy Masa świąteczna.