Na razie trwają procedury przetargowe, dzięki którym powstanie dokumentacja techniczna. ZTM wyjaśnia, że parkingi modułowe będą mogły być montowane - w zależności od potrzeb - w różnych punktach Warszawy. Będzie je można demontować i przenosić w nowe miejsce.
Założenia projektu są ciekawe. W ramach takiego parkingu dostępnych ma być kilka miejsce postojowych, drogi manewrowe oraz moduły pochylni, pozwalające na poruszanie się samochodów między poziomami. Nie zbraknie też klatki schodowej, toalety i pomieszczenia technicznego.
- Parkingi, według założeń Zarządu Transportu Miejskiego będą miały od dwóch do czterech kondygnacji; ostatnia kondygnacja będzie zadaszona - wyjaśnia ZTM. I dodaje: - W parkingach, w zależności od lokalizacji, przewidziane będą również miejsca postojowe dla rowerów, miejsca postojowe wyposażone w ładowarki do samochodów elektrycznych, a także będą zastosowane panele fotowoltaiczne do zasilania urządzeń parkingowych.