Sześć ostatnich, wycofywanych właśnie z ruchu składów typu 13N, wyruszyło w swoją ostatnią podróż przez Warszawę z zajezdni Żoliborz, gdzie żegnali je urzędnicy z prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz (61 l.) na czele. Tramwaje przejechały przez centrum miasta, by dotrzeć na pl. Narutowicza. Tam czekał na nie tłum miłośników komunikacji. Warszawiacy, ale też turyści z całej Polski, do wieczora mogli liczyć na przejażdżki "parówkami", które kursowały na specjalnie uruchomionej pożegnalnej linii 13N. Po ostatnim kursie oglądane przez ćwierć wieku na torach tramwaje odjechały na zasłużoną emeryturę. Ale uwaga! Siedem z nich przetrwa i co jakiś czas będą kursować po mieście jako tramwaje historyczne. Prototyp pierwszej "parówki" pojawił się w Warszawie w 1959 roku. Do 1969 roku w Chorzowie wyprodukowano ich ponad 800. Wszystkie specjalnie dla stolicy. Były to pierwsze wagony szybkobieżne osiągające prędkość do 70 km/h.
WARSZAWA: Parówki odjechały na emeryturę
2013-01-07
2:00
Kto przegapił, może je oglądać już tylko na zdjęciach. W sobotę warszawiacy pożegnali najbardziej charakterystyczne stołeczne tramwaje, czyli popularne "parówki".