Takie były wymagania Unii Europejskiej. Lotnisko Chopina w Warszawie musiało się dostosować do nowych regulacji. Dzięki temu lądowanie i startowanie samolotów podczas dużych opadów deszczu będzie jeszcze bardziej bezpieczne. Niewielkie rowki na nawierzchni pasa mają skutecznie odprowadzać wodę.
Prace na pasie zakończyły się w piątek 28 kwietnia. Przy okazji odmalowano oznakowania dróg startowych i dróg kołowania. Wymieniono też część oświetlenia.
Remont pasa trwał przez miesiąc. W tym czasie wszystkie samoloty zostały skierowane na drugi, krótszy pas lotniska. Samoloty używały drogi położonej na osi Ursynów-Ursus. Mieszkańcy tych dzielnic skarżyli się na ogromny hałas spowodowany częstszymi startami i lądowaniami samolotów na tej osi.
Warszawskie lotnisko jest największym portem w Polsce. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło blisko 13 mln pasażerów. Według szacunków, w tym roku Lotnisko Chopina obsłuży 17 mln podróżnych.