Oferty na budowę kładki nad Wisłą złożyło pięć podmiotów. Najdroższa okazała się oferta firmy Gulermak - blisko 230 milionów złotych. Najniższą cenę zaproponowała Intop Warszawa - blisko 90 milionów złotych. - Most pieszo-rowerowy przez Wisłę coraz bliżej. Właśnie otworzyliśmy oferty. Jest ich 5, a 4 z nich mieszczą się w kosztorysie. Teraz czas na ocenę ofert i wybór najkorzystniejszej z nich. Działamy - stwierdził prezydent Rafał Trzaskowski. Urzędnicy już rozpoczęli analizę dokumentów. Wyłoniony wykonawca będzie miał 118 tygodni na realizację zadania, co oznacza, że piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z mostu najpóźniej w 2024 roku.
Przeprawa ma połączyć brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i Okrzei. Ma to być ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Kładka złączy również ciągi rowerowe zlokalizowane w obu dzielnicach.
Konstrukcja będzie miała 452 metry i ma być wygięta na kształt błyskawicy. Nad nurtem rzeki będzie osiągać 16,3 metra szerokości. Piesi spacerem mają pokonać przeprawę w 6 minut, a rowerzyści przejechać nią w 2 minuty.
Na moście nie będzie podziału na strefy pieszą i rowerową. Znajdą się tam dwie strefy wypoczynkowe z drewnianymi siedziskami. Oświetlenie zapewnią źródła umieszczone w balustradach. Cały most zostanie objęty monitoringiem.