W październiku 2020 roku, na stację PKP Warszawa Zachodnia zamiast pociągu wjechał ciężki sprzęt budowlany, a kolejarze stopniowo zaczęli „rozbierać” dworzec na warszawskiej Ochocie. Ruch nie został jednak całkowicie wstrzymany, pociągi nieustannie przejeżdżały przez stację, tylko nie zatrzymywały się na niej. W ciągu doby przejeżdża tam ponad 700 składów dalekobieżnych regionalnych i aglomeracyjnych. W niedzielę o poranku pasażerowie pociągów mogli podziwiać już pierwszy efekt tej gigantycznej inwestycji wartej 2 miliardy złotych! Gotowy jest już peron numer 6. Dojście do niego zapewnia kładka. Z kładki skorzystają nie tylko podróżni. Dzięki niej piesi będą mogli też szybko przejść z Ochoty na Wolę. Na kładkę można wejść od ul. Tunelowej (Wola) i na razie dojść nią na peron. Od peronu nr 5 otwarte jest nadal przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich. - Dostęp do pociągów będzie pod szerokim i wysokim zadaszeniem. Peron będzie oświetlony. Wykonawca zapewni oznakowanie, ławki i dwie osłonięte „poczekalnie" - wylicza Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.
Polecany artykuł:
Pierwszy pociąg - pendolino - wjechał na stację w niedzielę (19 grudnia) o poranku. Obecnie wciąż trwają prace przy budowie zadaszenia, szerokiego przejścia podziemnego i centrum sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r. A wiec przed nami jeszcze blisko dwa lata utrudnień w kursowaniu pociągów. I na razie nie wszyscy będą mogli tu wysiadać!
Osoby niepełnosprawne i z ograniczoną możliwością poruszania się nadal będa musiały dojechać do któregoś z czynnych dworców: Warszawa Gdańska, Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście, Warszawa Stadion i Warszawa Wschodnia.
- Na Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe - wylicza Karol Jakubowski.
- Jestem zachwycona nową inwestycją! Nowy peron znacznie poprawił działanie całej stacji - mówi Wiesława Nowak (60 l.), pracowniczka PKP.