Każda tarcza TBM przypomina ogromnego mechanicznego kreta. Wszystkie mają po 6,3 metra średnicy, 97 metrów długości i ważą aż 615 ton! Dwie maszyny będą drążyć tunel z ronda Daszyńskiego, a jedna z Powiśla na Pragę. Takich samych urządzeń używano do budowy metra w Rzymie. We wrześniu mają one zostać wpuszczone do szybu. Wielki mechaniczny świder, który podróżował ze Schwanau w Niemczech, dotarł do stolicy dopiero w piątek przed godz. 6 rano. Wcześniej jego transport zatrzymały korki na niemieckiej autostradzie.
- Póki co dotarła obudowa tarczy i świder ślimakowy, który będzie służył do transportu urobku. - Pozostałe części pierwszej tarczy dotrą w przeciągu najbliższych dwóch tygodni - mówi "Super Expressowi" Mateusz Witczynski, rzecznik konsorcjum AGP Metro budującego centralny odcinek II linii metra. Montaż "superkreta" będzie można obserwować na rondzie Daszyńskiego przez najbliższych kilka tygodni.
Dane techniczne maszyny
ŚREDNICA - 6,3 METRA
DŁUGOŚC - 97 METRÓW
WAGA - 615 TON