To będzie największy w historii przewoźnika przetarg taborowy. Wartość projektu wyniesie bowiem ponad 4 mln zł. W ramach przetargu zakupione zostaną nowiusieńkie wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw wagonów, park taborowy PKP Intercity powiększy się między innymi o 38 wagonów przedziałowych 1. klasy, 40 wagonów przedziałowych 2. klasy, 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów, aż 38 wagonów restauracyjnych oraz 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
Takimi pociągami będą jeździć Polacy. PKP Intercity kupuje nowiutkie wagony
− Chcemy, aby te 300 nowoczesnych wagonów było wykorzystywanych do obsługi pociągów kursujących w ramach kategorii średniej – jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 roku. Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, zatrzymując się w mniejszych ośrodkach, jak również będą kursować za granicę – wyjaśnia Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Nowiutkie wagony PKP Intercity wprowadzą nową jakość. Pociągi zyskają przytulne oraz komfortowe wnętrza z nastrojowym oświetleniem. Zostaną wyposażone w udogodnienia, które już dziś stają się standardem w pociągach PKP Intercity.
Pasażerowie skorzystają z bezprzewodowego internetu, systemu indywidualnego oświetlenia, gniazd elektrycznych i wejść USB. Komfortową podróż zapewni również klimatyzacja i system informacji pasażerskiej wyświetlany na tablicach świetlnych.
− W trosce o bezpieczeństwo podróżnych zastosowano system wykrywania pożaru obejmujący całe wagony oraz monitoring wizyjny. Nowy design obejmuje również nowe rozwiązania konfiguracji wnętrza. Wagony obu klas zyskają dodatkową przestrzeń na bagaż, zlokalizowaną pod fotelami, które będą bardziej komfortowe − czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie PKP Intercity.
Innowacyjnym rozwiązaniem będzie także przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi. Miejsca w pierwszej klasie zyskają nowy i spójny standard, który obejmie wagony z przedziałami i te bezprzedziałowe. Zmienią się również wagony restauracyjne, zyskując bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.