Dwanaście zamówionych Flirtów, to część największego w historii spółki programu inwestycyjnego "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji". Produkowane są w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Przetarg na dostarczenie nowych składów ogłoszono w 2017 r., a umowę w tej sprawie podpisano w 2019 r. Teraz przewoźnik odbiera dwa pierwsze z dwunastu zamówionych pociągów.
"Cieszymy się, że kolejne nowoczesne pojazdy wzmacniają park taborowy PKP Intercity. Wstępne plany zakładają, że najnowsze pojazdy typu Flirt będą kursowały przez całą Polskę, m.in. z Gdyni przez Łódź do Krakowa. Będzie więc mogło z nich skorzystać wielu mieszkańców miast zlokalizowanych na powyższych trasach" - wskazał prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Nowe pociągi na trasach do Olsztyna i Krakowa
Przewoźnik wyjaśnił, że Flirty uzupełnią ofertę Intercity na liniach: Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin; Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kraków; Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.
Spółka dodała, że dostarczane obecnie składy są kompatybilne z Flirtami przekazanymi do PKP Intercity w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć jednostki starsze z pojazdami z najnowszej serii.
Wyposażenie nowych Flirtów PKP
Nowe Flirty mają m.in. klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy Internet, dedykowane miejsca na rowery, a także część gastronomiczną. Są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe składy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.
Pociągi za ponad miliard złotych
PKP Intercity przekazało, że pierwsze dostarczone nowe Flirty zaczną wozić pasażerów w najbliższych tygodniach, a odbiory ostatnich jednostek mają się zakończyć w trzecim kwartale 2023 roku. Wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat.
Polecany artykuł: