Kolejarze kończą trwający ponad rok remont tzw. linii obwodowej, czyli trasy od stacji Warszawa Zachodnia do stacji Warszawa Gdańska. Wyremontowali tory, przystanki, sieć trakcyjną oraz zbudowali zupełnie nowe wiadukty nad ulicami Obozową, Górczewską, Wolską i Kasprzaka.
Od niedzieli zmienią się nazwy przystanków. Dotychczasowy przystanek Warszawa Kasprzaka będzie nazywał się Warszawa Wola, a Warszawa Koło – Warszawa Młynów, tak jak budowana w pobliżu stacja metra.
Pociągi zatrzymywać się będą też przy peronach całkowicie nowego przystanku Warszawa Koło, który powstał na południe od ulicy Obozowej. Można będzie się tu wygodnie przesiąść do pociągu z tramwajów jeżdżących Obozową, np. z Bemowa. Poprawi się również połączenie Koła z rejonem Warszawy Gdańskiej (dogodna przesiadka do linii metra M1) oraz Targówkiem i Białołęką. W przyszłości, po przebudowie przez PKP PLK Warszawy Zachodniej, z Koła będzie można szybko dojechać na Służewiec pociągiem SKM lub Kolei Mazowieckich.
Przebudowane przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Jest system elektronicznej informacji pasażerskiej oraz nowa, estetyczna mała architektura, czyli m.in. ławki i wiaty. Ponadto przystanek Warszawa Młynów będzie wyposażony w schody ruchome. W 2019 r. powstanie jeszcze jeden nowy przystanek – przy ul. Powązkowskiej, w otoczeniu nowych osiedli południowego Żoliborza.
Pociągi ruszą od niedzieli 21 października. Wrócą R9 Kolei Mazowieckich i od poniedziałku, 22 października, S9 Szybkiej Kolei Miejskiej (kursuje w dni powszednie). Po zakończeniu prac modernizacyjnych przewidzianych w najbliższych latach linią obwodową będą jeździć pociągi SKM z Legionowa i Zegrza do Piaseczna oraz pociągi Kolei Mazowieckich.
Materiał przygotował Damian Wilczyński