W najbliższy piątek wykonawca inwestycji, Budimex S.A. rozpocznie rozbiórkę peronów 6. i 7. oraz sąsiadujących z nimi torów. Tego też dnia PKP PLK zamyka jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Centralną, a Warszawą Zachodnią. - Dodatkowo będzie zamknięty jeden tor linii obwodowej. Tam będziemy zaczynać budowę przejścia podziemnego, które połączy perony od 1. do 8. – wyjaśnił Banaszkiewicz.
Aby wybudować szersze przejście podziemne rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Od początku kwietnia pasażerowie dojdą do peronu 5. Nowa trasa od strony Woli.
W związku z przebudową Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej część pociągów dalekobieżnych od piątku będzie przejeżdżało przez Warszawę Gdańską.
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zwrócił uwagę, że przed podróżą pasażerowie powinni zapoznać się z informacjami, które są stronie internetowej portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników. Lista pociągów ze zmienioną trasą jest dostępna również na stronie www.intercity.pl/wwk.
Pociągi kursujące w ramach aglomeracji zatrzymują się od 14 marca na stacji Warszawa Główna.
Po przebudowie, która ma się zakończyć w 2023 r. Warszawa Zachodnia ma mieć nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy oraz szerokie przejścia. Przebudowanych zostanie łącznie 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
- Musimy brać pod uwagę, że prace są wykonywane przy utrzymaniu ruchu pociągów - zaznaczył Banaszkiewicz.
Prace na Zachodniej, to jedna z największych inwestycji PKP PLK – sięga niemal 2 mld zł.