Pociągiem do największych miast Polski coraz dłużej. 4 września wchodzą w życie nowe rozkłady jazdy

i

Autor: Art Service / Super Express Pociągiem do największych miast Polski coraz dłużej. 4 września wchodzą w życie nowe rozkłady jazdy

PODRÓŻE BĘDĄ REKORDOWO DŁUGIE

Pociągiem do największych miast Polski coraz dłużej. 4 września wchodzą w życie nowe rozkłady jazdy

2022-09-01 15:37

W ostatnim czasie informowaliśmy o nowych rozkładach jazdy, które wchodzą w życie 4 września. Zmiany związane są z pracami prowadzonymi w kilku miejscach na torowiskach. Niestety, korekta rozkładów nie przyniesie dobrych zmian. Co więcej, można powiedzieć, że na niektórych trasach czas przejazdu będzie najdłuższy od wielu lat!

Zmiany w rozkładach jazd pociągów wprowadzone zostaną na dwa miesiące

Na sieci PKP Polskich Linii Kolejowych w wielu lokalizacjach trwają gigantyczne prace remontowe i modernizacyjne. Nowe rozkłady jazdy, które zostaną wprowadzone 4 września oraz liczne zamknięcia torowe wpłyną na czasy przejazdów pociągów pasażerskich. Na części tras podróż stanie się rekordowo długa!

Pogorszenie nastąpi, chociażby na trasie Warszawa – Wrocław. Jedyny pociąg, który łączy oba miasta, będzie jechał 4 godziny i 15 minut. W ciągu 7 lat podróż pendolino ze stolicy na Dolny Śląsk wydłużyła się o… 47 minut. W 2015 roku niektóre pociągi pokonywały tę trasę w 3 godziny i 28 minut.

CZYTAJ TEŻ: Nowe pociągi FLIRT nie zmieszczą się w peronie. Kolejarze usuwają bezpośrednie połączenie Góry Kalwarii z Warszawą

Z powodu prac modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Krakowa pociągi również pojadą wolniej. W ciągu ostatnich siedmiu lat przejazd pendolino wydłużył się z 2,5 do nawet blisko 3 godzin.

Fuszerka na podwarszawskiej stacji kolejowej. Mieszkańcy od roku czekają na otwarcie stacji

Kumulacja remontów powodem wydłużenia przejazdu

PKP Intercity tłumaczy, że powodem znacznego wydłużenia przejazdu jest kumulacja remontów. Po pierwsze, chodzi o przedłużenie zamknięcia jednego z torów na bardzo obciążonych ruchem odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej. Po drugie dochodzą inne punktowe roboty – mocno opóźniająca się przebudowa przystanku Wrocław Brochów, modernizacja odcinka linii w Opolu czy przebudowa Dworca Zachodniego w Warszawie. Przez remonty na trasie między Warszawą a Wrocławiem konkurencyjna stała się podróż autobusem. Przejazd Flixbusem trwa mniej więcej tyle, co Pendolino, a cena za bilet jest zwykle znacznie niższa – przekazuje Dziennik Gazeta Polska.

DGP zauważa, że przebudowa Centralnej Magistrali Kolejowej, która trwa już przeszło trzy dekady, ma pozwolić osiągać prędkości przejazdu nawet do 250 km/h i skrócić podróż do 2 godzin.

CZYTAJ TEŻ: Warszawa. Szokująca zabawa na torach. Wskoczyli na pociąg i odjechali! [WIDEO]

Jeszcze na początku 2021 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiadał, że taką szybkość pociągi rozwiną tam od końca 2023 r. Ostatnio przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zastrzegają, że w tym terminie będzie można jedynie zacząć proces certyfikacji. Nie wiadomo jednak, jak długo on potrwa – podkreśla dziennik.

Sonda
Podróżujesz pociągami?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki