Ograniczenie prędkości 30 km/h

i

Autor: Shutterstock Ograniczenie prędkości 30 km/h

Pojedziemy tylko 30 km/h! Nadchodzą wielkie zmiany na stołecznych ulicach!

2019-10-28 20:44

To będzie gigantyczna rewolucja w poruszaniu się po Warszawie! Ratusz szykuje radykalny plan poprawy bezpieczeństwa pieszych. Ma być wolniej na osiedlach, węziej w centrum i jaśniej na przejściach. A to oznacza m.in. że na dwóch trzecich warszawskich ulic będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h!

Zaczyna się walka o to, by nikt już w Warszawie nie zginął na przejściach dla pieszych. Po tragicznym wypadku na Bielanach prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski ogłosił pakiet zmian w mieście, które poprawią bezpieczeństwo ruchu. Na razie ratusz zarezerwował dodatkowe 30 mln zł na przebudowę ulic. Wcześniej dołożył już 10 mln zł na zmiany w ul. Sokratesa. Bielany czeka wielkie zwężanie dróg: oprócz miejsca wypadku ciaśniej ma być także na ul. Conrada i Przy Agorze.

W przyszłym roku szykuje się też wielka rewolucja w prędkości jazdy po mieście. Prezydent chce, by na większości ulic obowiązującym tempem jazdy było 30 km/h. Dziś obowiązuje 50 km/h, ale i tak zdecydowana większość kierowców się do niego nie stosuje. Ograniczenie do 30 km/h już objęło kilka ulic Ochoty, po nowym roku będzie to także Wola. - Docelowo ograniczenie obowiązywałoby tam, gdzie strefa płatnego parkowania – wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski. Systemowo uspokajany będzie także ruch na osiedlach i montowane garby spowalniających przejazd.

Zmiany na warszawskich ulicach w 2020 r.

  • Tempo jazdy 30 km/h na dwóch trzecich ulic
  • Audyt 4300 przejść dla pieszych
  • Przebudowa rond za 10 mln zł rocznie m.in. Anielewicza-Karmelicka, Smocza-Stawki, Koszykowa-Noakowskiego, Piękna-Krucza
  • Nowe sygnalizacje m.in. na Kondratowicza, al. Krakowska, Pułkowa, 17 Stycznia, Kijowska, Lazurowa
  • Doświetlenie łącznie 700 przejść
  • Przebudowa ulic w okolicy szkół za 5-10 mln zł

Prezydent Warszawy ma też oczekiwania w stosunku do rządu: chodzi o zaostrzenie wysokości mandatów, wprowadzenie w przepisach bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych oraz oddanie fotoradarów samorządom. 

Teraz ITD nie wyrabia się z obróbką zdjęć z fotoradarów, ten system nie zdaje egzaminu, bo jest zapchany. Postulujemy stworzenie funduszu, na które wpływałyby kary, do podziału między rząd i samorządy, a przeznaczanego na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego - deklaruje Rafał Trzaskowski. 

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki