- Z punktu widzenia ruchu drogowego ta inwestycja ma kluczowy charakter. Tunel, most i droga 7,5 km z wieloma wiaduktami, rozwiązująca problemy mieszkańców, łącząca a nie dzieląca - to jest to, czego nam potrzeba - mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
W tej chwili na odcinku przy skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej i Komisji Edukacji Narodowej trwają ostatnie prace nad budową tunelu biegnącego pod torami pierwszej linii metra.
- Tunel ma mieć około 2-3 km. Jest to najdłuższy tunel budowany w tej chwili w Polsce.Tunel jest dwunawowy. Będą tu trzy pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny. Wartość tego zadania to jest ponad miliard dwieście złotych - tłumaczy inż. Jarosław Wąsowski, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Konstrukcja tunelu jest niemal gotowa - było to zadanie tym trudniejsze, że podczas budowy nie zawieszono kursowania wagonów metra.
- Tunel pierwszej linii metra przebiegający z południa na północ został przygotowany na potrzeby przeprowadzenia pod nim przebiegającego ze wschodu na zachód tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Tunel metra jest mostem - dodaje Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi pracującej na odcinku od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa.
Obwodnica ma mieć ponad 18 kilometrów - oprócz tunelu, wyzwaniem dla budowniczych jest postawienie mostu przez Wisłę oraz pociągnięcie drogi ekspresowej pod torami kolejowymi.