Ponad cztery miliony za projekt trzeciej linii metra w Warszawie

2019-07-17 15:06

Pięć ofert wpłynęło w przetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii metra od stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław. Najdroższa oferta analizy wariantu dla przebiegu kolejnej linii metra wynosi ponad 4 mln złotych, a ta najtańsza niecałe dwa.

Zadaniem wybranego w przetargu zwycięzcy będzie opracowana dokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu oraz lokalizacji stacji III linii podziemnej kolejki od stacji Stadion Narodowy do stacji E6 Gocław (wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka).

Sprawdź: Wisła wysycha! Wstrzymano kursy niektórych promów

Zadaniem wybranego w przetargu zwycięzcy będzie opracowana dokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu oraz lokalizacji stacji III linii podziemnej kolejki od stacji Stadion Narodowy do stacji E6 Gocław (wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka).

Trzecia linia miałaby mieć nawet sześć stacji, a wybrany wykonawca będzie musiał poddać szczegółowej analizie trzy warianty przebiegu linii M3 na Pradze-Południe. Pierwszy zakłada połączenie przez Dw. Wschodni, Mińską, rondo Wiatraczna, Ostrobramską, Fieldorfa (stacja w okolicach skrzyżowania z Bora-Komorowskiego) i Gocław. Kolejny wariant to ten proponowany przez Trzaskowskiego w kampanii prezydenckiej (przez dw. Wschodni, Mińską, rondo Wiatraczna, Ostrobramską i Gocław z możliwością budowy dalej w kierunku Siekierek). Trzeci wariant ma być propozycją autorów opracowania.

Zobacz: Mieszkańcy ostrzegają się przed włamywaczem alpinistą. Spiderman grasuje na Ursynowie

We wtorek urzędnicy otworzyli oferty w przetargu. Najwyższa oferta wpłynęła od konsorcjum firm Infra Centrum Doradztwa i Instytutu Kolejnictwa – 4 mln złotych. Za 3,7 mln studium opracuje firma ILF Consulting Engineers, a Schuessler-Plan Inżynierzy za 3,6 mln złotych. Trochę mniej, bo 3 mln złotych, zaproponowało konsorcjum firm Arcadis, IDOM Inżynieria i IDOM Consulting. Najtańsza oferta wpłynęła z konsorcjum firm Egis, Transekko i Egis Rail – 1,9 mln zł.

Szukamy najlepszego wariantu przebiegi linii M3. Wpłynęło do nas pięć ofert, wszystkie mieszczą się w kosztorysie, więc mamy z czego wybierać – usłyszeliśmy od Tomasza Demiańczuka ze stołecznego ratusza.

Warszawskie Metro chce przeznaczyć na ten cel 4,7 mln złotych. Urzędnicy będą teraz analizować oferty oraz dokumenty i w niedługim czasie powinniśmy poznać wykonawcę.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki