Roboty drogowe

i

Autor: archiwum se.pl

Prace remontowe warszawskich ulic. Zobacz listę

2016-08-03 17:07

Nową technologię naprawy i wzmocnienia nawierzchni 55 ulic ma przygotować Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Dzięki temu ich trwałość ma przedłużyć się o ok. 8-10 lat.

Jak tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich, zwykłe sfrezowanie wierzchniej warstwy asfaltu i ułożenie nowej w wielu przypadkach jest niewystarczające – jezdnia szybko zacznie się kruszyć i remont będzie trzeba powtarzać za kilka lat. Aby tego uniknąć, niezbędna jest analiza stanu nawierzchni i dostosowanie do niej odpowiedniej technologii remontu.

IBDiM będzie musiał przeanalizować stan nawierzchni wskazanych ulic i określić wszystkie występujące uszkodzenia. W tym celu wykona m. in. pomiary ugięć oraz badanie sztywności warstw nawierzchni i podłoża. Wykonane odwierty testowe pozwolą na poznanie przekroju poprzecznego jezdni, w tym określenie nośności podłoża i stanu podbudowy.

To wszystko pozwoli na określenie najlepszej technologii przeprowadzenia remontu, która pozwoli na przedłużenie trwałości każdej drogi o średnio minimum 8-10 lat. Prace remontowe mają być prowadzone na zasadach weekendowego frezowania (z ewentualnym wydłużeniem w przypadku konieczności rozszerzenia zakresu). Remonty nie mają więc obejmować wykonania pełnej przebudowy ulic, która wiązałaby się z koniecznością wykonania dokumentacji projektowej i zamknięcia ruchu na co najmniej kilka miesięcy.

Ulice objęte opracowaniem:

ul. Człuchowska (odcinek Lazurowa – Powstańców Śląskich)
ul. Czerniakowska (odcinek Chełmska – most Łazienkowski)
ul. Podleśna (odcinek Gwiaździsta – Marymoncka)
ul. Saska (odcinek Waszyngtona – Ateńska)
ul. Kłobucka (odcinek Bokserska – Wyczółki) oraz Zatorze (odcinek Wyczółki – Osmańska)
ul. Nałęczowska (odcinek Sobieskiego – Wiertnicza)
ul. Leszno (odcinek Okopowa – Młynarska)
ul. Górczewska (odcinek od numeru 212 do 224 oraz odcinek Młynarska – Płocka)
ul. Piłsudskiego (odciek Trakt Brzeski – granica miasta)
ul. Krasnobrodzka (odcinek Chodecka – trasa S-8)
ul. Grójecka (odcinek Dickensa – Korotyńskiego)
ul. Grochowska (odbarczająca cała)
al. Wojska Polskiego (odcinek Popiełuszki – pl. Inwalidów)
ul. Powsińska (odcinek Idzikowskiego – Nałęczowska)
ul. Wiertnicza (odcinek Nałęczowska – Wilanowska)
ul. Białołęcka (odcinek Kopijników – Przydrożna)
ul. Kościuszkowców (odcinek granica robót MPWiK – Korkowa)
ul. Gwiaździsta (odcinek Krasińskiego – Potocka)
ul. Estrady (odcinek Kampinoska – Arkuszowa)
ul. Potocka (odcinek Gwiaździsta – Popiełuszki)
ul. Radzymińska (odcinek Łodygowa – granice Warszawy)
ul. Rodziewiczówny (odcinek Ostrobramska – Łukowska)
ul. Dąbrowszczaków (odcinek Inżynierska – Szanajcy)
ul. 17 Stycznia (odcinek Żwirki i Wigury – Al. Krakowska)
ul. Przekorna (odcinek Przyczółkowa – Gąsek)
ul. Wiatraczna (odcinek rondo – Szaserów)
ul. Słomińskiego (odcinek rondo "Radosława" – most Gdański)
ul. Przyczółkowa (odcinek Vogla – Drewny)
ul. Drewny (odcinek Przyczółkowa – granice miasta)
ul. Wileńska (odcinek Targowa – Konopackiej)
ul. Dwernickiego (odcinek Wiatraczna – Podskarbińskiej)
rondo Dmowskiego
ul. Namysłowska (odcinek Starzyńskiego – Ratuszowa)
ul. Okuniewska (odcinek Cyrulików – 1 Praskiego Pułku i 400 m do granic miasta od granicy frezowania z 2015 r.)
ul. Żytnia (odcinek Młynarska – Płocka oraz między jezdniami Okopowej)
ul. Bysławska (odcinek Włókiennicza – Patriotów)
ul. Roentgena (odcinek Pileckiego – Płaskowickiej)
ul. Kościuszki (odcinek Spisaka – Plutonu Torpedy)
ul. Rozłucka (odcinek Kinowa – Turbinowa)
ul. Turbinowa (odcinek Rozłucka – Międzyborska)
ul. Międzyborska (odcinek Turbinowa – Stanisława Augusta)
ul. Spalinowa (odcinek Turbinowa – Grenadierów)
ul. Księcia Ziemowita (odcinek Naczelnikowska – Bukowiecka)
ul. Swojska (odcinek Bukowiecka – Janowiecka)
ul. Jagiellońska (odcinek al. Solidarności – rondo Starzyńskiego)
ul. Deseniowa (łącznik do ul. Parcelacyjnej)
ul. Czołowa (odcinek Wiktorii Kaweckiej – Bohaterów)
ul. Duracza (odcinek Żeromskiego – Broniewskiego)
ul. Wałuszewska (odcinek Bohaterów – Żyrardowska)
ul. Zawodzie (odcinek Augustówka – Kobylańska)
ul. Szymanowskiego (odcinek Dąbrowszczaków – Namysłowska)
ul. Walcownicza-Petunii-Techniczna (odcinek Filmowa – Bonaparte)
ul. Jana Kazimierza (odcinek Ordona – Studzienna)
ul. Meissnera (odcinek Bora-Komorowskiego – Fieldorfa)
al. Niepodległości (odcinek Wiktorska – Armii Ludowej)

Koszt opracowania to 615 tys. złotych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają