Tramwaj wjedzie pod dworzec Zachodni. Wiemy którędy będzie przebiegać trasa
Wielka modernizacja dworca kolejowego Warszawa Zachodnia ciągnie się w nieskończoność. Od ponad dwóch lat, pasażerowie borykają się z ciągłymi utrudnieniami i zmianami w kursowaniu pociągów. Inwestycja kolejarzy, warta ponad 2 mld zł ma zapewnić nowoczesne centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia, gdzie będzie można z łatwością przesiąść się z pociągu do tramwaju i pojechać w kierunku centrum. Zapewnić to ma nowy tunel pod dworcem, który działałby trochę jak metro. Jednak od samego początku było wiadomo, że zanim wjedzie do niego np. nowy koreański hyundai, to przez jakiś czas będzie tam hulał wiatr. Tramwaje Warszawskie nie miały pieniędzy na rozpoczęcie prac równolegle z PKP. A potrzeba było 170 mln zł. Z czasem jednak zaczęło się okazywać, że kolejarze mocno zaczęli się ociągać. I tak, dziś słyszymy, że wielce prawdopodobne jest, że dzięki opóźnieniom uda się zgrać w czasie obie inwestycje. Co więcej, prezes TW zdradził którędy chce by przebiegała trasa tramwajowa do dworca Zachodniego. - Niedługo zaczniemy poszukiwania firmy, która zrealizuje tę inwestycję. Tory pobiegną od Grójeckiej wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 roku i dalej tunelem do podziemnego przystanku – zdradził Wojciech Bartelski.
Co jeszcze planują tramwajarze?
To nie jedyna trasa, którą planują tramwajarze. - Tramwaj na Gocław, wzdłuż Pola Mokotowskiego czy na Zieloną Białołękę. W tych przypadkach nasze prace wiążą się z przygotowaniem projektu budowlanego, zdobyciem pozwoleń na budowę albo innych dokumentów, bez których nie można myśleć o pracach w terenie – dodał prezes TW.
Miejska spółka przygotowuje też koncepcję trasy tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. - Ta linia będzie mogła połączyć pętlę na Żeraniu przy FSO z tramwajem do Winnicy – skomentował Bartelski. Na planowane inwestycje Tramwaje dostały około 450 dodatkowych milionów złotych od Rady Warszawy, w ramach dokapitalizowania spółki.
Będą kończyć, co zaczęli
Wciąż Tramwaje Warszawskie pracują nad czterema dużymi inwestycjami. Pierwsza to tramwaj na Woli, wzdłuż ulicy Kasprzaka. - W 2023 roku będziemy jeździli po nowych torach między Wolską, wzdłuż nowo zbudowanych osiedli na Odolanach aż do Skierniewickiej – zapewnił prezes. W przyszłym roku tramwajarze będą też kontynuowali prace nad niestety już opóźnionym tramwajem do Wilanowa, oraz trasą na Gagarina. - Bardzo ważną dla nas inwestycją jest trwająca budowa nowej, piątej zajezdni na Annopolu. Skoro będziemy mieli nowe trasy, po których będziemy wozić pasażerów, to potrzebujemy też więcej miejsc, gdzie będziemy serwisować tramwaje – podsumował Wojciech Bartelski.
Polecany artykuł: