Wizja remontu stołecznej al. Waszyngtona mocno zaniepokoiła mieszkańców. Dzielnicowi radni nie godzą się na zmniejszenie liczby pasów ruchu, więc w grę wchodzi wycinka nawet 290 drzew po obu stronach jezdni.
- Bronimy drzew zawsze, gdy jakakolwiek władza zbliża się do nich z toporem w ręce. Tak jest też w tym przypadku, ponieważ dziś to władze Warszawy mogą być tym lekkomyślnym drwalem. Przebudowa Al. Waszyngtona to nieprzemyślany pomysł, którego skutki będą katastrofalne zarówno dla mieszkańców jak i zieleni miejskiej - powiedziała Hanna Gill-Piątek podczas spotkania prasowego przedstawicieli Polski 2050.
ZOBACZ TEŻ: Tramwaje będą się czołgać po al. Waszyngtona. Stan torowiska jest tragiczny, mieszkańcy są wściekli
Politycy należący do Polski 2050 proszą o ponowne analizy wariantów przebudowy ulicy. Wcześniej przedstawicielom partii udało się powstrzymać wycinkę 264 drzew w Lesie Kabackim.
- Wierzę, że i w Al. Waszyngtona doprowadzimy do wstrzymania rozwiązań, które mogłyby zagrażać tym pięknym drzewom – dodał Paweł Lenarczyk z Polski 2050.
Przebudowa al. Waszyngtona w Warszawie: co dalej?
Dlaczego władze Warszawy nie chronią żyjących, a wydają ogromne pieniądze na nasadzenia? Powinniśmy szukać rozwiązań, które nie wymagają wycinek setek drzew - przekonują aktywiści.
Polecany artykuł:
- Stolica powinno dawać przykład dobrych praktyk w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju. Wycinka takiej liczby drzew w samym sercu Pragi-Południe to niezrozumiałe działanie, na które nie ma naszej zgody. Jako mieszkańcy dzielnicy będziemy uważnie przyglądali się dalszym pracom przebudowy Al. Waszyngtona – podsumowuje Iwona Żywko, współodpowiedzialna za budowę struktur politycznych Polski 2050 na Pradze Południe.
Tramwaje Warszawskie: Wycinki nie będzie
Okazuje się jednak, że koncepcja remontu alei Waszyngtona przygotowana przez Tramwaje Warszawskie wyklucza wycinkę drzew. "Jest to niezgodne z planem zagospodarowania i decyzją środowiskową. A to oznacza, że musimy projektować tak żeby zmieścić się w istniejącej szerokości ulicy" - powiedział rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Koncepcja przebudowy zakłada zmniejszenie przekroju al. Waszyngtona na odcinkach między skrzyżowaniami do jednego pasa w każdym kierunku. Dodatkowo będą pasy dla skręcających. Na przejściach zbudowana zostanie sygnalizacja świetlna wraz z azylami dla pieszych. Powstanie droga rowerowa, a torowisko będzie zielone. "Jeżeli zostaną wycięte jakiekolwiek drzewa to będzie ich maksymalnie kilka sztuk - zaznaczył Dutkiewicz.