To będą prace o bardzo rozbudowanym zakresie: obejma nie tylko prace drogowe, ale również przebudowę sieci wodociągowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Powstanie również kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Praskim oraz oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Dodatkowo wybudowane zostaną zabezpieczenia przeciwpowodziowe oraz posadzona zieleń.
Otwierają Arbuzową! Mieszkańcy są przerażeni!
Niestety, kierowcy nie mają powodów do zadowolenia. Czeka ich dwa lata komunikacyjnego koszmaru, bo przebudowywany odcinek zostanie prawdopodobnie zamknięty dla samochodów. A nawet jeśli ruch zostanie tylko ograniczony, to i tak można spodziewać się gigantycznych korków w tym rejonie. A przecież już teraz jest tam bardzo ciężko.
Przyjechał na komendę, a gdy okazało się, że jest pijany...
Na dodatek w przypadku kierowców końcowy efekt prac niczego nie zmieni! Oznacza to, że dotychczasowy układ - jedna jezdnia w kierunku południowym, dwie w kierunku północnym zostanie zachowany! Czyli nie ma szans na odkorkowanie tego rejonu i poprawę płynności ruchu szczególnie w kierunku PGE Narodowego.
Powstaną za to ścieżki rowerowe po obu stronach ulicy oraz dodatkowe przejścia dla pieszych. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe przewiduje budowę muru oporowego (żelbetowego) wzdłuż drogi, a od strony rzeki narzut kamienny. Ma to zabezpieczyć skarpę i mur przed podmywaniem w czasie podwyższonych stanów wody.
Metro na Woli skończone, termin otwarcia ustalony
Prace mają rozpocząć się jeszcze w tym roku, potrwają 24 miesiące, a kontrakt podpisany z firma Skanska opiewa na 76 mln zł.