Węziej będzie też na ul. Postępu pomiędzy ul. Cybernetyki a Domaniewską – kierowcy będą mieli tu do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Niemożliwe będą skręty w lewo z ul. Marynarskiej w Postępu, z Postępu w Marynarską oraz z Marynarskiej w Wynalazek i z Wynalazku w Marynarską. Z ul. Marynarskiej nie będzie można skręcać w ul. Postępu także w prawo.
Na ulicach w pobliżu wprowadzone będą zmiany, które zmniejszą niedogodności związane z budową. Wyznaczony zostanie skręt w lewo z ul. Cybernetyki w W. Rzymowskiego, z dwóch pasów będzie można skręcać z południowego wlotu ul. Wołoskiej w Domaniewską, a ronda na skrzyżowaniu ul. Cybernetyki i Postępu oraz Cybernetyki, Wirażowej i 17 Stycznia zostaną przeorganizowane na turbinowe. Na jezdni ul. Wołoskiej wyznaczone zostaną buspasy – od skrzyżowania z ul. J.P.Woronicza do ronda Unii Europejskiej oraz od ul. Domaniewskiej do J.P. Woronicza w przeciwnym kierunku. Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlnej. Przez cały czas trwania budowy utrzymane będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku na ul. Marynarskiej oraz po jednym na ul. Postępu.
W pierwszym etapie prac przebudowana zostanie infrastruktura podziemna: sieć ciepłownicza, wodociągowa, gazowa, sanitarna oraz kanalizacja deszczowa. To umożliwi przystąpienie do budowy torowiska w nowym miejscu oraz północnej jezdni ul. Marynarskiej, chodników i ścieżki rowerowej. Zakończenie tego etapu nastąpi latem 2017 r. Wówczas przywrócony zostanie ruch tramwajowy do pętli Służewiec oraz drogowy po północnej stronie ul. Marynarskiej. Cała inwestycja czyli poszerzenie jezdni ul. Marynarskiej do trzech pasów ruchu, wybudowanie wiaduktu na ul. Postępu oraz kładki dla pieszych w rejonie ul. Wynalazek zakończy się w drugiej połowie 2018 r. i będzie kosztowała 49 mln zł.
Prace związane z przebudową ul. Marynarskiej rozpoczęły się w drugiej połowie sierpnia. Wstrzymany wtedy został ruch tramwajowy – tramwaje dojeżdżają do skrzyżowania z ul. Wołoską a nie na pętlę Służewiec. Dotychczas prowadzone były prace związane z demontażem torowiska tramwajowego, trakcji oraz peronów przystankowych. Przeprowadzono także tyczenia geodezyjne oraz zabezpieczono drzewa rosnące w rejonie planowanych prac budowlanych.