- Przebudowanych zostanie szereg obiektów, na pewno ważnym elementem jest most średnicowy nad Wisłą, ale również wiadukty czy przystanki - Mówi Ireneusz Merchel, prezes Polskich Linii Kolejowych.
>>> Gigantyczny remont linii średnicowej?
Remont linii średnicowej rozpocznie się najprawdopodobniej w 2020 roku i potrwa cztery lata. Celem remontu jest zwiększenie przepustowości. - W tej chwili na podmiejskiej linii średnicowej może jeździć maksymalnie 14, 16 pociągów w ciągu godziny, założenie jest takie by było ich 24. Na linii dalekobieżnej tych pociągów powinno być znacznie więcej - zapowiada Ireneusz Merchel.
Linia średnicowa to najbardziej obciążona trasa kolejowa w naszym kraju. Odcinek między stacjami Warszawa-Wschodnia, Warszawa-Centralna i Warszawa-Zachodnia pokonuje nawet 1000 pociągów w ciągu doby. Póki co nie wiadomo jak dokładnie będą przebiegać prace, to ma określić projektant. W listopadzie ubiegłego roku kolejarze nie wykluczali, że remont może odbyć się "za jednym zamachem". Wówczas władze miasta obawiały się paraliżu komunikacyjnego, a eksperci niepochlebnie wypowiadali się na temat takiego rozwiązania.
Więcej na ten temat w rozmowach Pawła Mytlewskiego: