Nowe windy na moście Poniatowskiego. "Rewolucja"
W piątek Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta poinformował o zakończeniu prac przy budowie dwóch wind na moście Poniatowskiego w Warszawie. Jak wynika z komunikatu stołecznego ratusza, dźwigi zostały uruchomione w tym tygodniu. - Dzięki temu wiadukt jest bardziej przyjazny dla osób starszych, rodziców z wózkami, osób z ograniczoną sprawnością ruchową i pasażerów z niepełnosprawnościami, którzy korzystają z pobliskich przystanków autobusowych - poinformował warszawski ratusz. Windy wybudowano wewnątrz wieżyc po obu stronach wiaduktu mostu Poniatowskiego przy Solec. Ich lokalizacja nie zaburzyła bryły architektonicznej zabytkowego obiektu. Ściany wewnętrzne przebudowano, a konstrukcja wieżyc została wzmocniona przez budowę żelbetowego szybu windowego. Na poziomie ulicy Solec są dolne wejścia, które umieszczono w istniejących otworach witryn wieżyc od strony parkingu. By umożliwić dojście zbudowano też nowy chodnik.
Wejścia z poziomu wiaduktu, które wykuto od strony Pragi, nawiązują do wyglądu otworów w sąsiednich wieżycach. - Drzwi do wind wykonane zostały z hartowanego szkła weneckiego, typu optiwhite (pozbawionego zielonkawego odcienia charakterystycznego dla innych rodzajów szkła) - wskazał ratusz. Dodał, że windy wyposażono w monitoring. Koszt budowy wyniósł około 5 milionów złotych.

i
Mieszkańcy mówią wprost, że to rewolucja, ale zaznaczają, że wiadukt mostu Poniatowskiego nadal nie jest "ucywilizowany". Całkowicie niedostępne dla osób niepełnosprawnych są m.in. przystanki tramwajowe, do których prowadzą stare, strome i zardzewiałe schody.
Most Poniatowskiego w fatalnym stanie. Konieczny kosztowny remont
Pod koniec marca informowaliśmy w "Super Expressie", że zabytkowy most łączący Śródmieście z Pragą-Południe jest w katastrofalnym stanie. Już w wakacje rozpocznie się jednak generalny remont wiaduktu mostu Poniatowskiego między przystankiem Warszawa Powiśle a ul. Wioślarską. Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich dostali na pilną przebudowę kilkadziesiąt milionów zł. Jest ona konieczna, bo konstrukcja jest w fatalnym stanie. Jest szansa, że przy okazji prac uda się usprawnić także dojścia na przystanki tramwajowe. Więcej o tym przeczytasz tutaj >>> Poniatowski do remontu! W wakacje drogowcy zaczną naprawiać kolejny most