- Remont na moście średnicowym jest pilny, bo chcemy tu podnieść prędkość z 40 km/h do 60 km/h. Bez tych prac pociągi musiałyby tamtędy jeździć jeszcze wolniej niż dotychczas - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Kolejarze od 9 marca zabiorą się do zdewastowanych torów w kierunku Dworca Zachodniego. Prace przeprowadzone będą w etapach i potrwają do 15 czerwca, aby zdążyć przed sezonem wyjazdów na wakacje.
Przeczytaj: Demolka na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie. Rozbiórka ostatnich estakad
Pociągi InterCity i TLK jadące w kierunku wschodnim, czyli do Olsztyna, Białegostoku czy Lublina, będą rozpoczynały trasę na Dworcu Gdańskim. Tylko tam dojeżdżać będą też te z Trójmiasta, Bydgoszczy, Poznania, Katowic, Wrocławia, Wiednia, Budapesztu, Pragi czy Berlina. Łącznie mały Dworzec Gdański będzie musiał przyjąć dodatkowo około 6-7 tysięcy pasażerów dziennie.
Do Wschodniej i ze Wschodniej odjeżdżać będą pociągi InterRegio kursujące między stolicą a Chełmem, Lublinem, Terespolem czy Hajnówką. Bez większych zmian podróżować będzie się tylko do Łodzi, Kielc czy Krakowa.
Zobacz: Aż 23 zagraniczne firmy chcą budować nową trasę. Mnóstwo chętnych na obwodnicę
Zmiany dotyczyć będą też pociągów podmiejskich. SKM-ki z Legionowa na Okęcie i Koleje Mazowieckie z Modlina, Łowicza, Siedlec czy Łukowa dojadą tylko do Wschodniej. Pociągi lotniskowe będą odjeżdżać tylko z Centralnego i Śródmieścia.