Kontrapas to wydzielona dla rowerzystów część jezdni jednokierunkowej, po której jedzie się "pod prąd". Takie rozwiązania działają już na 40 ulicach. Tymczasem Zarząd Terenów Publicznych rozstrzygnął przetarg na wdrożenie kontraruchu w ramach projektu z budżetu partycypacyjnego - "Rowerem, dwukierunkowo po całym Śródmieściu". Projekt uzyskał 1360 głosów i był zwycięskim projektem budżetu w 2016 roku. Zmiany mają objąć aż 34 śródmiejskie ulice. - Kontraruch to bardzo dobre rozwiązanie i najbardziej kompromisowe dla wszystkich użytkowników. Jest wprowadzany tylko na ulicach lokalnych i na pewno w kolejnych latach będzie stosowanych więcej takich rozwiązań - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM. Projekt ma zostać zrealizowany do 15 grudnia, a kosztuje 570 tysięcy złotych.
Rowerzyści przejmują centrum
2017-10-20
9:00
Sympatycy jednośladów już zacierają ręce! Urzędnicy właśnie rozstrzygnęli przetarg na kolejne kontrapasy. Pojawią się na 34 ulicach w Śródmieściu. Jeśli to nie poprawi tam bezpieczeństwa, to dodatkowo wprowadzona zostanie ograniczająca prędkość tzw. strefa 30.