Rondo Daszyńskiego do przebudowy
Planiści z Tramwajów Warszawskich chcą aby na rondzie Daszyńskiego składy mogły skręcać w trzech kierunkach, dotąd nie ma takiej możliwości. Zamierzają też zwiększyć liczbę torów na ul. Towarowej. Tramwaje skręcające w kierunku Prostej i Kasprzaka mają mieć własne, wydzielone tory do skrętu. Inne planowane zmiany to budowa przystanków za skrzyżowaniem na ul. Towarowej i budowa zielonych torowisk, czy od nowa zaprojektowana sygnalizacja świetlna, z wgraną tzw. zieloną falą dla tramwajów.
Dlaczego nie skoordynowano prac z budową metra?
Mieszkańcy pytają dlaczego tych zmian nie dokonano podczas pięcioletniej budowy metra? Tramwajarze tłumaczą nam, że celowo nie skoordynowali prac. - Chcieliśmy utrzymać tam ruch tramwajowy. Teraz ewentualne utrudnienia i wyłączenia poszczególnych torowisk są możliwe, bo pasażerowie mają alternatywę w postaci metra – tłumaczy nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Przebudowa uzależniona od PKP
Ponowne rozkopanie ronda, warte przynajmniej kilkadziesiąt mln zł ma nastąpić do 2030 r. Miejska spółka ogłosiła przetarg na przygotowanie projektu zmian. Wybrani jeszcze w marcu architekci będą mieli na przygotowanie dokumentów niecałe dwa lata. Jak słyszymy od tramwajarzy rozpoczęcie przebudowy będzie jednak zależne od planowanego przez kolejarzy remontu linii średnicowej.