Rozryją Rakowiecką dla tramwajów. Tak będzie wyglądała ulica po przebudowie
Tramwaje Warszawskie chwalą się, że inwestycja, która w najbliższym czasie mocno utrudni życie kierowcom, bardzo poprawi komunikację miejską na Mokotowie a w przyszłości także między Mokotowem a Wolą. Linia tramwajowa kursowała na Rakowieckiej od 1927 r. Trasa została skasowana w 1967 r. Szynowe pojazdy zostały wtedy zastąpione autobusami. Teraz tory powrócą. Zapewnią połączenie Wilanowa i Sielc z tramwajami w Al. Niepodległości oraz stacją metra Pole Mokotowskie.
Prace ruszają już w czerwcu. Miasto podpisało w październiku umowę z firmą Balzola. Przewidywany koszt inwestycji to 63,8 mln zł netto (78,6 mln zł brutto). Wykonawca będzie miał 22 miesiące na realizację inwestycji. Jaki jest harmonogram prac? Jak na razie wiadomo, że Rakowiecka zostanie rozkopana w kilku miejscach. Podczas prac ruch na niej będzie ograniczany lub całkowicie zamykany dla samochodów. Po rozpoczęciu prac w czerwcu przy skrzyżowaniu Rakowieckiej i Puławskiej zachodnia jezdnia Puławskiej zostanie zamknięta aż do września.
Przy wlocie Rakowieckiej w Aleję Niepodległości jedna z jezdni Alei będzie zamknięta przez rok. Start utrudnień jest planowany na początek 2025 r. Ruch będzie przenoszony na inne jezdnie w miarę postępów prac.
Budowa linii jest częścią większego planu. Razem trasą do Wilanowa i odnogą na Sielce znacznie ułatwi poruszanie się w tej części Warszawy. Docelowo linia ma zostać połączona z Wolą przez ul. Rostafińskich, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dalej pobiegnie do Dworca Zachodniego skąd połączy się z nowo wybudowanym tramwajem na Kasprzaka.