Na skwerze ruszają prace przy budowie szybu startowego dla tarcz TBM. Maszyny wystartują z Powiśla w kierunku Pragi, by wydrążyć tunel, którym pojedzie podziemna kolejka. - Tarcza będzie drążyć tunel na głębokości około ośmiu metrów pod dnem Wisły - wyjaśnia Paweł Siedlecki (24 l.), rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Tylko dwa pasy
Od wczoraj zmieniona jest organizacja ruchu na skrzyżowaniu Tamki, Wybrzeża Kościuszkowskiego i wjazdu na most Świętokrzyski. Jadąc Tamką w kierunku Pragi, kierowcy mogą korzystać tylko z lewego i środkowego pasa. A pas do skrętu w prawo jest zarezerwowany praktycznie tylko dla pojazdów budowy i samochodów, które muszą dojechać do biurowców. Zajęty został też prawy pas wjazdu na most.
Autobusy też pojadą inaczej
Zmiany dotyczą także kursowania komunikacji miejskiej. Przystanek autobusów linii 102, 125, 162, 166 oraz nocnych N13 i N66 jadących w kierunku Pragi został przeniesiony na skrzyżowanie Tamki i Smulikowskiego. Jak zapewniają urzędnicy, centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji i ma być ukończony w 2013 roku.