- Kumulujemy prace, tak by pasażerowie jak najmniej odczuli utrudnienia. Wymienimy szyny na pętli P+A al. Krakowska i wyremontujemy przejazd przez tory na wysokości ulicy 17 stycznia – wymienia Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Tramwajów Warszawskich.
Utrudnień należy spodziewać się też na skrzyżowaniu z Instalatorów, gdzie deweloper wybuduje wyjazd z osiedla, który będzie przecinał tory tramwajowe. Na miejscu powstanie nowa sygnalizacja świetlna i wytyczone będą przejścia dla pieszych.
- Poprawimy też usterkę torów na odcinku od Korotyńskiego do pętli w Alei Krakowskiej. W czterech punktach zapadły się tory, a tramwaje muszą zwalniać do 20 km/h. Po remoncie będą mogły znów jechać z dopuszczalną prędkością – dodaje Dutkiewicz.
Prace zaczną się w sobotę 27 kwietnia i potrwają do niedzieli 5 maja. W czasie remontu tramwaje linii 9 dojadą tylko do pętli Banacha, a składy linii 7 i 15 zakończą swoje kursy na placu Narutowicza.
Dla pasażerów uruchomiona zostanie linia zastępcza Z9. Autobusy zatrzymywać się będą na przystankach pomiędzy Placem Narutowicza a pętlą przy alei Krakowskiej.
Utrudnienia dotyczyć też będą kierowców. Jadący al. Krakowską od strony centrum nie będą mogli skręcić w lewo w 17 stycznia, a wyjeżdżający z tej ulicy będą mogli tylko skręcić w prawo w kierunku centrum. Na czas remontu powstanie też tymczasowa zawrotka przez torowisko na wysokości ulicy Tapicerskiej.
Z kolei autobusy linii 154 i 317 jadące w kierunku pętli skręcą z ulicy 17 stycznia w prawo i zawrócą na skrzyżowaniu ulic Hynka i Łopuszańskiej.
W majówkę zaczyna się też remont torowiska na Grochowskiej. Tramwaje znikną z tej ulicy na pół roku. Przeczytaj co się zmieni.