Spis ulic, które w tym roku chce zmodernizować miasto, jest długa. Znajdują się na niej bardzo słusznie Al. Jerozolimskie, które przez budowę południowej obwodnicy Warszawy i pobliskiego węzła Salomea-Wolica zostały mocno zniszczone.
Do naprawy zakwalifikowane od lat są ulica Mokotowska, Towarowa i Okopowa czy Puławska i Waryńskiego. Na kilkanaście w sumie ulic i skrzyżowań wydane zostanie 24 mln zł. To dwa razy więcej niż poprzednio, ale nie bez wpływu są w tej kwestii tegoroczne wybory samorządowe i chęć przypodobania się wyborcom...
Przeczytaj: Remont mostu średnicowego. Dworzec Gdański zastąpi Dworzec Centralny
- Prace zaczniemy w kwietniu, jak temperatura się ustabilizuje. Obecnie szykujemy się do ogłoszenia przetargów - zdradza Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. - Wiemy, że potrzeby są większe i jeżeli uda nam się zaoszczędzić na przetargach, mamy listę rezerwową, a na niej np. ul. Ossowskiego czy Handlową na Targówku - dodaje rzeczniczka.
"Super Express" ma własne propozycje. W fatalnym stanie jest ulica Marywilska, którą miasto planuje wyremontować od kilku lat. Część dziur jest niby załatana, ale tworzą się już nowe.
Poza tym brak tam odwodnienia i są miejsca, w których przy każdej ulewie tworzą się gigantyczne kałuże. Nie lepiej wygląda ul. Świętego Wincentego. W opłakanym stanie jest skrzyżowanie z Matki Teresy z Kalkuty, gdzie auto co chwila podskakuje na wykruszeniach i asfaltowych łatach. Na mniejszych uliczkach, np. na Panieńskiej na Pradze-Północ czy Elektoralnej w Śródmieściu, jest podobnie.
Zobacz: Demolka na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie. Rozbiórka ostatnich estakad
O tym, które ulice powinny jak najszybciej zyskać nową nawierzchnię, najlepiej wiedzą jednak stołeczni kierowcy. Czekamy więc na sygnały pod numerem 22 515-91-46. Wszystkie przekażemy urzędnikom.