Z miesięcznym opóźnieniem rozpoczął się proces drążenia tunelu, łączącego powstającą stację Bródno z przystankiem Trocka. Do pracy wyruszyła tarcza TBM "Maria", która pod ziemię zjechała razem z "Anną" w połowie marca. Jak informowaliśmy przed tygodniem uruchomienie drugiej tarczy jest w tym momencie niemożliwe. Ze względu na epidemię spora część pracowników nie może dostać się do Polski. Postęp prac tarczy "Maria" będzie można śledzić na bieżąco na stronie metra warszawskiego. Informacje o przebytym dystansie będą aktualizowane co piątek.
Koniec epidemii w stolicy? Warszawiacy wyszli na ulicę! [GALERIA]
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Według pierwotnych założeń inwestycja powinna zakończyć się we wrześniu 2021 roku. Nieoficjalnie mówi się jednak o kilkumiesięcznym opóźnieniu.
Veturilo wraca na stołeczne ulice. Jak BEZPIECZNIE korzystać z rowerów? [PORADNIK]
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.