Veturilo zmieniło się nie do poznania. Zamontowano zupełnie inne stacje wyposażone w specjalne ekrany dotykowe i moduły płatnicze. Rowery także przeszły modyfikacje – pojawiły się m.in. wygodniejsza kierownica, obrotowy dzwonek czy inny bagażnik. Nowością są także rowery elektryczne.
Rewolucja technologiczna przyniosła rekordowe statystyki. Tylko w weekend 4-5 marca użytkownicy wypożyczyli rowery ponad 34 tysięcy, a w samą niedzielę aż ponad 20 tysięcy - to nowy dzienny rekord wypożyczeń roweru miejskiego nie tylko w Warszawie, ale i w całej Polsce.
Od tego sezonu każdy użytkownik może skorzystać również z nowego systemu wypożyczeń. Wystarczy zainstalować w telefonie specjalną aplikację mobilną i zeskanować kod QR danego roweru znajdujący się na każdym jednośladzie.
Polecany artykuł:
Miało być szybciej i wygodniej. Niestety, pierwsze dni z odświeżonym Veturilo przynoszą też sporo problemów.
Reporter Radia ESKA - Michał Skolimowski - pytał warszawiaków o kłopoty z rowerami. Okazuje się, że wielu użytkowników nie mogła zwrócić jednośladu – zarówno przez pełną błędów aplikację i ekran dotykowy na stacji. Problemem jest także kontakt z infolinią.
- Stoimy, czekamy i próbujemy dodzwonić się na infolinię. Końca nie widać, a pieniądze płyną – narzekają warszawiacy.
Zarząd Dróg Miejskich informuje, że nie da się uniknąć błędów w związku ze startem nowego systemu.
- Nie sposób przetestować każdą śrubkę, każdy rower i każdą stację w taki sposób, aby nie było problemów – mówi Michał Pieńkos z ZDM i dodaje: - Wszystkie te usterki, które odnotowujemy, przekazujemy wykonawcy do niezwłocznej naprawy.
ZDM zaostrzył w tym sezonie terminy reakcji na usterki, więc wszystkie błędy powinny być usuwane jeszcze szybciej i sprawniej.
Jeśli masz problem z rowerem Veturilo, możesz zgłosić to poprzez aplikację mobilną, dzwoniąc na miejską infolinię 19115 lub wysłać maila do Biura Obsługi Klienta.
O szczegółach Michał Skolimowski, reporter Radia ESKA: