Sprawy dotyczące parkowania można załatwiać już w czterech Punktach Obsługi Pasażerów ZTM: metro Dworzec Wileński, metro Świętokrzyska (I linia), ZTM przy ul. Żelaznej 61 i metro Rondo ONZ. POP w siedzibie ZTM będzie obsługiwał sprawy związane z parkowaniem tylko do 30 listopada.
Rozwiązanie ma być korzystne dla mieszkańców, m.in. ze względu na godziny funkcjonowania POP (7-20) oraz lepszą dostępność punktów (dojazd metrem).
W Punktach Obsługi Pasażera można załatwić sprawy związane z wydawaniem abonamentów w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego. Jest tam możliwość wyrobienia Abonamentu Mieszkańca uprawniającego do parkowania w pobliżu miejsca zamieszkania. Można też opłacić wydanie abonamentu (gotówką lub kartą). Możliwe jest również zgłoszenie reklamacji w formie pisemnej dotyczącej naliczonych opłat za parkowanie lub opłat dodatkowych za brak opłaty parkingowej, która następnie przekazywana będzie do ZDM. Nie ma natomiast możliwości dokonania opłaty skarbowej w przypadku czynności związanych z wyrobieniem abonamentu na podstawie pełnomocnictwa. Opłatę taką można dokonać np. poprzez przelew internetowy na nr konta : 54 1030 1508 0000 0005 5003 6045.