4 września odbędzie się pierwsze wydarzenie z cyklu pod tytułem „Instrumentalna muzyka średniowiecza” (Agnieszka Obst-Chwała – fidel, mandora, flet, Magdalena Tejchma – flety, szałamaja, portatyw – kierownictwo artystyczne). W czasie koncertu będzie można usłyszeć zarówno anonimowe, jednogłosowe tańce, jak i utwory polifoniczne pochodzące z początku renesansu. Nie zabraknie również kompozycji wokalnych, które mogły być wykonywane przy akompaniamencie instrumentów oraz pisanych z myślą o wykonaniu instrumentalnym, m.in. utwory z kodeksu Faenza i Buxheimer Orgelbuch.
Na 11 września zaplanowano koncert pt. „Chorał gregoriański i muzyka wielogłosowa średniowiecza” (Andrzej Borzym, Leszek Kubiak, Robert Pożarski – kierownictwo artystyczne). Zaprezentowane zostaną utwory sakralnej muzyki średniowiecza acapella, pochodzące z rękopisów znajdujących się na terenach Polski. Będzie można posłuchać chorału gregoriańskiego w zestawieniu z początkami muzyki wielogłosowej.
18 września usłyszymy "Od Lamentu Tristana do Breve Regnum" w wykonaniu zespołu muzyki dawnej Canor Anticus w składzie: Paweł Zalewski, Piotr Zalewski, Marcin Zalewski - kierownictwo artystyczne, W programie koncertu znajdzie się głównie muzyka świecka XIV i XV wieku autorstwa kompozytorów anonimowych oraz Mikołaja z Radomia, Jana z Jasiennej, Piotra z Grudziądza, Jacoba Obrechta, utwory ze Śpiewnika Głogowskiego i z Rękopisu Turyńskiego. Podczas koncertu będzie można usłyszeć al-ud, lutnie długoszyjkowe, lirę korbową, viole, kantele, psałterium, rogi naturalne, instrumenty perkusyjne.
25 września zaprezentowane zostaną „Barwy polskiego średniowiecza” Zespół Jerycho (Bartosz Izbicki – kierownictwo artystyczne) przedstawi religijne utwory z polskich rękopisów średniowiecznych. Ukaże on różnorodność form muzycznych (lauda, cantio, motet, sekwencja) oraz ich bogactwo stylistyczne. Uwydatni to akompaniament dawnych instrumentów (organetto, lira korbowa, gęśle) i żywiołowy śpiew zespołu śpiewaków pod kierunkiem Bartosza Izbickiego.