STATYSTYKI POWALAJĄ

Stacja metra w Warszawie świeci pustkami. Nikt z niej nie korzysta, a wydali na nią miliony złotych

2025-01-29 11:10

We wrześniu 2022 roku mieszkańcy Bródna wreszcie doczekali się otwarcia trzech nowych stacji metra: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Było to długo wyczekiwane wydarzenie, które miało ułatwić komunikację w tej części miasta. Jednak dziś okazuje się, że jedna z tych stacji bije niechlubny rekord – jest najmniej uczęszczaną w całej Warszawie. Statystyki mówią same za siebie. Czy inwestycja spełniła oczekiwania? Przyglądamy się problemowi poniżej.

Budowa pochłonęła niemal 1,4 miliarda złotych, a otwarcie stacji metra na Bródnie było kilkukrotnie opóźniane. Dopiero we wrześniu 2022 roku, po długim oczekiwaniu i zatwierdzeniu wszystkich niezbędnych dokumentów przez wojewodę, udało się doprowadzić inwestycję do końca. Gdy mieszkańcy usłyszeli dobrą wiadomość, radość była ogromna – w mediach społecznościowych zaroiło się od entuzjastycznych wpisów. Warszawiacy udostępnili setki zdjęć z otwarcia ich wymarzonych stacji metra.

Stacja metra w Warszawie nie powinna powstać?

Pomimo fety, część z mieszkańców zastanawiała się nad tym, czy osiedle Zacisze naprawdę tak potrzebuje metra. Dane opublikowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wątpliwości warszawiaków uzasadniają.

Najsłabiej wykorzystywaną stacją w całej sieci jest właśnie Zacisze, z której korzysta jedynie 1500 pasażerów dziennie. Najsłabsza stacja na pierwszej linii metra to Stare Bielany – dziennie korzysta z niej 8400 mieszkańców. Najpopularniejszą i – można to powiedzieć wprost – przeludnioną stacją jest Centrum. Tam dziennie pojawia się blisko 45 tysięcy osób.

Warszawa zbuduje 3 linię metra. Znamy szczegóły

W przyszłości w Warszawie powstaną również kolejne stacje metra. Nowa trasa o długości 8 km będzie miała łącznie 7 stacji. 6 z nich będzie nowych: Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Pociągi rozpoczną swoją trasę ze stacji Stadion Narodowy. Plan zakłada, że prace rozpoczną się za 4 lata. Teraz wykonawca będzie musiał przygotować projekty i pozwolenia.

Docelowo M3 ma zostać przedłużona pod Wisłą w stronę Siekierek, a dalej połączy się z linią M1 przy stacji Racławicka. Miasto planuje zbudować do 2050 roku 3 nowe linie metra.

Metro na Bemowo i Bródno. Montują nowe oznaczenia
Sonda
Czy metro na Gocław jest potrzebne?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki