TE STATYSTYKI POWALAJĄ

Stacja metra w Warszawie, z której nikt nie korzysta. Kosztowała setki milionów złotych, służy garstce pasażerów

2024-11-13 5:17

Czy można już mówić o inwestycyjnej porażce? We wrześniu 2022 roku uroczyście otwarto trzy stacje metra na Bródnie: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Mieszkańcy z niecierpliwością czekali na ten moment, kiedy Bródno zyska połączenie z resztą miasta. Teraz okazuje się, że jedna z tych stacji jest najmniej uczęszczana w całej Warszawie. Statystyki są nieubłagane. Szczegóły przedstawiamy poniżej.

Inwestycja pochłonęła blisko 1,4 miliarda złotych, a oficjalne otwarcie stacji metra na Bródnie było trzykrotnie przekładane. Dopiero pod koniec września 2022 roku udało się przygotować wszystkie potrzebne dokumenty u wojewody. Mieszkańcy, kiedy usłyszeli w końcu pozytywne informacje, nie mogli powstrzymać się od fetowania. Media społecznościowe zapłonęły. Warszawiacy udostępnili setki zdjęć z otwarcia ich wymarzonych stacji metra.

Stacja metra w Warszawie nie powinna powstać?

Pomimo fety, część z mieszkańców zastanawiała się nad tym, czy osiedle Zacisze naprawdę tak potrzebuje metra. Ostatnie dane opublikowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wątpliwości warszawiaków uzasadniają.

Najsłabiej wykorzystywaną stacją w całej sieci jest właśnie Zacisze, z której korzysta jedynie 1500 pasażerów dziennie. Najsłabsza stacja na pierwszej linii metra to Stare Bielany – dziennie korzysta z niej 8400 mieszkańców. Najpopularniejszą i – można to powiedzieć wprost – przeludnioną stacją jest Centrum. Tam dziennie pojawia się blisko 45 tysięcy osób.

Warszawa zbuduje 3 linię metra. Znamy szczegóły

W przyszłości w Warszawie powstaną również kolejne stacje metra. Nowa trasa o długości 8 km będzie miała łącznie 7 stacji. 6 z nich będzie nowych: Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Pociągi rozpoczną swoją trasę ze stacji Stadion Narodowy. Plan zakłada, że prace rozpoczną się za 4 lata. Teraz wykonawca będzie musiał przygotować projekty i pozwolenia.

Docelowo M3 ma zostać przedłużona pod Wisłą w stronę Siekierek, a dalej połączy się z linią M1 przy stacji Racławicka. Miasto planuje zbudować do 2050 roku 3 nowe linie metra.

Metro na Bemowo i Bródno. Montują nowe oznaczenia
Sonda
Czy metro na Gocław jest potrzebne?
Czy potrzebujemy CPK? Maciej Wilk: "To nie jest projekt pisowski". Pieniądze to nie wszystko
Pieniądze to nie wszystko

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki