SPPN

i

Autor: PAWEL DABROWSKI / SUPER EXPRESS

ZMIANA ZASIĘGU

Strefa płatnego parkowania w Warszawie jeszcze większa? Decyzja już dzisiaj

2024-08-29 9:49

Wszystko wskazuje na to, że strefa płatnego parkowania w Warszawie rozszerzy się o kolejne obszary. Najprawdopodobniej od 3 lutego 2025 roku będzie obejmować również Stary Mokotów, Wyględów, Wierzbno, Ksawerów, Sielce oraz część Sadyby. O tym jednak zadecydują radni na najbliższej sesji rady miasta, którą zaplanowano na czwartek (29 sierpnia).

Strefa płatnego parkowania ułatwia znalezienie wolnego miejsca kierowcom, którzy faktycznie go potrzebują oraz zwiększa rotację samochodów w dzielnicy. Wprowadzenie płatnego postoju pozwala też zabezpieczyć miejsca parkingowe dla mieszkańców, którzy korzystają z abonamentów − przekonuje warszawiaków ratusz.

Mieszkańcy jednak kompletnie się z tym nie zgadzają. Ich zdaniem wprowadzanie płatnego parkowania drastycznie zmniejsza ilość miejsc, w których mogą zostawić swój samochód.

Kolejny rok płacę kilkaset złotych tylko po to, by nie móc zaparkować pod blokiem”, „to kpiny, w okolicy nie ma wolnych miejsc parkingowych”, „komu przeszkadzało życie bez tej strefy” − mówią nam kierowcy, z którymi rozmawialiśmy.

Zdaniem autorów projektu, nowa strefa jeszcze mocniej będzie zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. − Warszawski Transport Publiczny to nie tylko oszczędność dla domowego budżetu, dbałość o środowisko naturalne, ale także coraz większa wygoda podróżowania − przekonuje sam Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

W projekcie uchwały zaproponowano, by strefa płatnego parkowania na Mokotowie została rozszerzona o obszary: Starego Mokotowa, Wyględowa, Wierzbna, Ksawerowa, Sielc oraz części Sadyby.

W projekcie uchwały jest też propozycja zwolnienia z opłat za parkowanie na obszarze SPPN pojazdów przewożących osoby niepełnosprawne, a także zwiększenie opłaty za postój pojazdów na prawach wyłączności.

Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego jest w Warszawie od 1999 roku i początkowo obejmowała tylko ścisłe centrum miasta. Po dekadzie została rozszerzona między innymi o Powiśle, Stare i Nowe Miasto. W 2013 roku granica obszaru z parkometrami przesunęła się z Żelaznej do Okopowej na zachodzie, z Koszykowej do Wawelskiej na południu, a na północy zamiast Solidarności sięgnęły Dworca Gdańskiego i ronda Radosława oraz fragment Pragi-Północ. Od 2020 roku jej obszar, etapami, zwiększył się dwukrotnie – o część Woli i Pragi-Północ, Żoliborz i Ochotę, pl. Hallera i jego okolice oraz północny Mokotów.

Od listopada SPPN zacznie obowiązywać na Saskiej Kępie i Kamionku. 

Warszawa. Mieszkańcy Pragi-Północ walczą o darmowy parking. Sprzeciwiają się wdrożeniu SPPN na ulicach dzielnicy
Sonda
Czy SPPN powinna być wdrożona na terenie całej Warszawy?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają