Zanim pojazdy wyjadą na tory, muszą przejść odpowiednie testy - czy są bezpieczne, wygodne i czy np. nie mają wad fabrycznych. W zajezdni "Żoliborz" trwają obecnie kursy dla motorniczych, którzy będą obsługiwać pierwszych sześć dwukierunkowych Swingów Duo. W dziewiczy rejs jednym z nich zabrał dziennikarzy "Super Expressu" Sławencin Doroszczyk, zastępca kierownika zajezdni. - Są bardzo ładne i łatwe w obsłudze - mówi pan kierownik.
Sami motorniczowie zachwalają ich możliwości. Pojazdy są bardzo podobne do klasycznych już Pes, które można spotkać w Warszawie. Są jednak dużo bardziej zwrotne. Na pętli na Białołęce nie będą musiały zawracać. Wystarczy tylko, że motorniczy zablokuje kartą jedną kabinę i przejdzie do drugiej znajdującej się na drugim końcu wagonu. Oprócz monitoringu i klimatyzacji pojazdy wyposażone są w dwa biletomaty i dwa zjazdy dla niepełnosprawnych. Niestety, Swingi Duo mają jedną wadę - dużo mniej miejsc siedzących ze względu na drzwi po obu stronach. Jeszcze we wrześniu Swingi Duo wyjadą na trasę - będą obsługiwały linie na Żoliborzu i Bielanach. Na początku przyszłego roku, kiedy ruszy tramwaj na moście Północnym, będą kursowały z Młocin na Tarchomin.