Jak często psuje się metro? To zainteresowało radnego z klubu Koalicji Obywatelskiej. Piotr Wertenstein-Żuławski podjął temat w interpelacji. Odpowiedź może zaskakiwać.
Awaria pociągów i zamknięcia stacji na linii M1
- 14 razy dochodziło do awarii technicznych – w tym przypadkach pociągi musiały zostać zatrzymane lub zmieniono sposób kursowania.
- 44 razy wyłączano stację na linii M1 – zdarzały się one z różnych powodów. Czasami linia była dzielona na odcinki, a innym razem pociągi jeżdżą przez stacje, nie zatrzymując się.
Komunikacja zastępcza
W 15 przypadkach wprowadzono komunikację zastępczą:
- 14 razy z powodu awarii w metrze.
- Raz, gdy konieczne było zatrzymanie pociągu na stacji z powodu akcji ratunkowej (jeden z pasażerów stracił przytomność).
Przyczyny awarii
Problemy wynikały z dwóch głównych przyczyn:
- Usterki taboru: W 4 przypadkach awarie dotyczyły układu pneumatycznego w pociągach.
- Problemy z infrastrukturą: W 10 przypadkach usterki związane były z urządzeniami sterowania ruchem.
Porównanie z linią M2
Jak ustalił TVN, na drugiej linii metra, problemy były mniejsze:
- Ruch został zatrzymany 8 razy.
- Przyczyny awarii na M2 to m.in. usterki systemu sterowania ruchem, zwarcie w rozdzielnicy niskiego napięcia, problemy z hamulcami oraz brak zasilania trakcyjnego.
Czy problemy te będą się pogłębiać, czy władze miasta oraz Metro Warszawskie znajdą skuteczne rozwiązanie? Czas pokaże, czy rok 2025 przyniesie poprawę sytuacji.