Nowe pociągi połączone w tzw. tandem, podczas testów jeżdżą na trasie między peronem 9 Warszawy Zachodniej, przez Warszawę Gdańską, aż do Wieliszewa. Poruszają się z prędkością rozkładową i zatrzymują na wszystkich przystankach. W sumie jednego dnia pokonują 200 km. Dziennikarze "SE" uczestniczyli w takim przejeździe. - Podczas trasy sprawdzane jest funkcjonowanie pojazdu na szlaku, działanie urządzeń pokładowych, np. biletomatów oraz systemu informacji pasażerskiej – mówiła rzeczniczka prasowa SKM, Zuzanna Szopowska-Konop. Ostatnie jazdy testowe zakończą się w nocy z czwartku na piątek, 3-4 lutego. - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a pociągi przejadą 600 kilometrów bez usterek, zaliczą odbiór techniczny. Kolejnym krokiem będzie włączenie ich do rozkładu ruchu – dodała rzeczniczka.
Pierwszy kurs z pasażerami, pachnące nowością składy, mają odbyć się na trasie linii S2, łączącej Sulejówek z lotniskiem Chopina. W środku do dyspozycji jest WiFi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek, oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED. Łączny koszt nowych pociągów to 668 mln zł.